همزمان با پایان ماه ضیافت الهی، کاشت ۵۰ اصله نهال در امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: همزمان با پایان ماه ضیافت الهی، ۵۰ اصله نهال در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان کاشت شد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد اصله نهال به یاد ایام خوب طرح آرامش بهاری و ماه مبارک رمضان در این مکان دینی و مذهبی توسط خادمان و هیات امنای این امامزاده کاشت شد.

وی بیان کرد: این شهرستان به دلیل استقرار در مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که شمار زیادی از آنان در جوار اماکن زیارتی و امامزادگان اقامت می کنند.

علیپور عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن این شهر در مسیر زائرین و دارا بودن روستاهای هدف گردشگری، هرساله مسافران زیادی برای سفر زیارتی و تفریحی به امامزادگان این شهرستان می آیند که حضور امامزادگان بزرگوار و میزبانی از زائران امام رضا(ع) افتخار بزرگی هم برای مردم و هم برای مسئولان این شهرستان است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی از مسافران در ایام مختلف سال به ویژه نوروز، از این بقاع بازدید می‌کنند و اوقاف و امور خیریه با پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی در قالب طرح آرامش بهاری در راستای چشم‌انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، به استقبال سال نو و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی می‌رود.

علیپور برپایی سفره افطاری ساده، جزءخوانی قرآن کریم، فضاسازی، برنامه تحویل سال، برگزاری کلاس برای کودکان، استقرار روحانیت، مراسم تحویل سال، مراسم شب های احیاء و فضاسازی را از جمله برنامه های اجرایی در این ماه برشمرد.

کد خبر 1758149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha