آمادگی ۲۶۰۰ پایگاه و ۴۷۰۰ نانوایی برای جمع آوری زکات فطره در مازندران

معافی گفت: ۲هزار و ۶۰۰ پایگاه در میعادگاهای برگزاری نماز عیدسعید فطر، میادین اصلی شهرستانها، مراکز نیکوکاری و مساجد فعال استان مازندران آماده جمع آوری زکات فطره هم استانی های مومن و نمازگزار هستند.

میثم معافی- مدیر کل کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ضمن تحسین نوع دوستی مردم شریف استان برای انفاق های انجام شده در ماه مبارک رمضان با هدف دستگیری از نیازمندان، اظهارکرد: جمع آوری زکات فطریه، کفارات و نذورات مردم مومن و خداجو برای کمک به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان نیز در روزهای منتهی به عید فطر مورد توجه این نهاد حمایتی است.

وی گفت: ۲هزار و ۶۰۰ پایگاه در میعادگاهای برگزاری نماز عیدسعید فطر، میادین اصلی شهرستانها، مراکز نیکوکاری و مساجد فعال استان در قالب پایگاه‌های نیکوکاری آماده جمع آوری زکات فطره  هم استانی های مومن و نمازگزار هستند.

معافی با بیان به اینکه پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره باید مجوز شورای زکات را در اختیار داشته باشند، خاطرنشان شد: امسال نیز همانند سال های گذشته پایگاه های جمع آوری زکات فطره، کفارات و نذورات مردمی با نظارت ونشان شورای زکات برروی صندوق ها، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستا و موسسات خیریه مجاز، در جمع آوری زکات مشارکت می نمایند.  

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد که از این میزان ۴۹ میلیارد تومان زکات فطره وکفارات بوده و برای محرومین استان هزینه شد، ادامه داد: امسال  علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار، چهار هزار و ۷۰۰ نانوایی دولتی در سراسر استان هم در امر جمع آوری زکات فطره مشارکت دارند وبرای اولین بار دستگاه های خرید نان در نانوایی ها برای دریافت فطریه و کفارات هم استانی های عزیز برنامه ریزی شده است که همه افرادی که برای خرید نان به نانوایی ها مراجعه می نمایند می توانند فطریه و کفاره خود را از طریق دستگاه های خرید نان پرداخت نمایند.

معافی راه های پرداخت زکات فطریه و کفارات را، از طریق لینک emdad.dhtexch.com  و شماره گیری کد دستوری  #۰۱۱*۸۸۷۷* و  شماره کارت : فطریه عام ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۸۵، فطریه سادات ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۵۱، کفاره غیر عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۲۶  و کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۹۳ اعلام کرد.

کد خبر 1758244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha