بازار حلال «شهرزاد» در کانزاس سیتی و تجربه متفاوت در ماه رمضان و عید فطر

بازارهای حلال در کانزاس سیتی، بزرگترین شهر میزوری در آمریکا فضایی را برای مسلمانان در ماه رمضان فراهم می کنند تا گردهم آیند و افطاری کنند و در عید فطر نیز در ضیافت بزرگی در مسجد این شهر برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: بازارهای حلال در کانزاس سیتی، بزرگترین شهر میزوری در ایالات متحده، فضایی را برای مسلمانان فراهم می کند تا در ماه رمضان گرد هم آیند و غذا بخورند.

بازارهای حلال با تهیه آذوقه هایی که دسترسی آن در سراسر مناطق جهان سخت است، و ارایه آنها با قیمت ارزان به نیازمندان در طول در ماه رمضان، به اطعام روزه دار مسلمان شهر کمک می کنند.

 افزایش گسترده تجارت در ماه مبارک رمضان، در زمانی که حدود ۱.۸ میلیارد مسلمان از طلوع تا غروب آفتاب روزه می گیرند، «رشید خلف» فلسطینی مقیم کانزاس را به یاد تعطیلات دیگری می اندازد که در فرهنگ آمریکا ریشه دوانده است.

ماه رمضان و بازار شهرزاد

«رشید خلف» یک فلسطینی مقیم کانزاس آمریکا متولد شهر قدس اشغالی، از سال ۲۰۱۱ مالک و اداره کننده بازار بین المللی شهرزاد در پارک اورلند، کانزاس است.

براساس گزارش ایستگاه رادیویی KCUR ۸۹.۳، خلف می داند که آماده سازی قبل از یکی از مهم ترین تعطیلات در تقویم اسلامی کلیدی است.

بازار حلال «شهرزاد» در کانزاس سیتی و تجربه متفاوت در ماه رمضان و عید فطر

 خلف می گوید: ماه رمضان برای ما مانند کریسمس است، آخرین هفته قبل از ماه رمضان مانند جمعه سیاه است، مردم برای ماه رمضان دو هفته یا شاید کمی بیشتر شروع به خرید می کنند.

خلف می‌افزاید: مهم‌ترین چیزهایی که مشتریان خرید می‌کنند، را زودتر ذخیره می‌کنیم، شاید دو ماه زودتر. بنابراین ما برای ماه رمضان چیزهای بیشتری نسبت به روزهای دیگر سال می گیریم.

 خلف، ۶۱ ساله، از زمان ورود به ایالات متحده در اوایل دهه ۱۹۸۰، در بازارهای حلال و رستوران های خاورمیانه، مانند کافه Westport در قدس، کار کرده است.

از گوشت حلال گرفته تا کناف

مسلمانان در کانزاس مشتاق خوردن گوشت «حلال» ذبح شده طبق قوانین اسلامی هستند که نام الله روی آن ذکر شده است.

خلف گفت: این تنها یکی از بسیاری از سنت های فرهنگی است که در این ماه بر آن تاکید شده است. ما مرغ زیاد می فروشیم، همچنین شیرینی‌هایی مانند سوملینا نیز فروش داریم. ما باید در ماه رمضان ژله و خامه و پنیر تناول کنیم  ومسلمانان از آنها برای تهیه شیرینی معروف ماه رمضان به نام کناف استفاده زیادی می کنند.

وی می گوید: منبع اصلی این محصولات که مطابق با شیوه تغذیه مسلمانان در ایالت است ، توسط بازرگانانی از ترکیه، لبنان، مصر، اردن و فلسطین و حتی عربستان و مراکش و الجزایر می‌آیند.

بازار حلال «شهرزاد» در کانزاس سیتی و تجربه متفاوت در ماه رمضان و عید فطر

کافه زیتون

کافه زیتون، یک کافی شاپ اصلی در جنوب کانزاس سیتی است که برای بیش از دو دهه از جامعه مسلمانان رو به رشد میزوری حمایت می کند.

«خالد منصور» فرزند یکی از مالکان است، می گوید: این خانواده پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ این تجارت را آغاز کردند.

او گفت: با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های حمل و نقل، اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای دلاری که آنها در اختیار داشتند، بی‌سود شد.

 منصور، یک فلسطینی آمریکایی متولد ایندیپندنس، کنتاکی، می گوید: پدرش پس از آن تصمیم گرفت دلارهای کمی را که در اختیار داشت، بگیرد و یک رستوران و خواربار فروشی باز کند.

او معترف است که فروش رستوران‌ها در ماه رمضان به دلیل روزه‌داری طولانی به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، اما مردم از دوردست‌هایی مانند نبراسکا و آرکانزاس به فروشگاه او می‌روند تا اقلام ویژه‌ای را تهیه کنند که یافتن آنها از خارج دشوار است.

منصور می گوید: پس از کمک به اداره نانوایی که روزانه شیرینی و نان تازه درست می کند، به کار با آرد روی آورد. مردم عمدتاً برای خرید نان پیتا می آیند.

بازار حلال «شهرزاد» در کانزاس سیتی و تجربه متفاوت در ماه رمضان و عید فطر

او ادامه داد: می‌توانم بگویم برنج و نان احتمالا از مهم‌ترین چیزهایی هستند که ما در ماه رمضان می‌فروشیم. شاید ماست و خرما نیز خوراکی مهمی باشد و قهوه نیز خوراکی مهم دیگری است.

منصور می گوید: لازم نیست مسلمان باشید، ما به همه جوامع، همه ادیان، همه اعتقادات به زیبایی پاسخ می دهیم و خدمت رسانی می کنیم. اگر شما بی خانمان هستید یا اگر در یک پناهگاه زنان کتک خورده هستید، ما زیاد به آنجا می رویم و غذا و کمک می فرستیم. ما با کلیساها در جامعه نیز همکاری می کنیم. منصور ادامه می دهد: برخی از مهاجران جدید مسلمان کانزاس سیتی ممکن است از کشورهای جنگ زده آمده باشند و خانواده یا شبکه حمایتی در آن منطقه نداشته باشند. برای آنها، کافه بسیار بیشتر از یک غذا یا محصولات حلال خوب و تمیز ارائه می دهد.

وی می گوید: بسیاری از آنها به کمک نیاز دارند. بنابراین، ما سعی خواهیم کرد جایی برای اقامت برای آنها پیدا کنیم. اگر آنها زبان انگلیسی را به خوبی ندانند، سعی می کنیم از آنها بخواهیم برای آموزش زبان انگلیسی به Longview بروند یا به آنها مشاوره خوب می دهیم و کمک می کنیم تا روی پای خود بایستند.

 منصور ادامه می‌دهد: از زمانی که کافه زیتون برای اولین بار درهای خود را باز کرد، به حمایت از یکی از بزرگ‌ترین سازمان های اسلامی در مترو، جامعه اسلامی شهر بزرگ کانزاس کمک کرده است، به خصوص که برخی از شلوغ ترین هفته های آن در ماه مبارک رمضان است.

او افزود: در روز عید بعد از نماز صبح در عید، افطاری بزرگ برگزار می کنیم، همه می آیند و معمولا هر سال در مسجد این شهر ضیافت عظیمی برگزار می کنیم.

بازار حلال «شهرزاد» در کانزاس سیتی و تجربه متفاوت در ماه رمضان و عید فطر

کد خبر 1758293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha