عید فطر جشن موفقیت در آزمون تقوا و بندگی است

عضو خبرگان رهبری گفت: عید سعید فطر، جشن موفقیت در آزمون تقوا و بندگی است که در طول ماه مبارک رمضان از بندگان گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به همه مسلمانان و شیعیان جهان ابراز داشت: امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می فرمایند: "زمانی که صبح روز عید فطر می شود منادی ندا می دهد که صبح زود به دنبال گرفتن جوایزتان باشید.


وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در ویژگی های عید فطر می فرمایند: این روز، روزی است که نیکوکاران اجر و ثواب می برند و در سوی مقابل، معصیت کاران، ضرر و زیان می بینند.

رئیس مؤسسه فلسفه و حکمت ایران همچنین گفت: در هر صورت آنچه مهم است این که عید فطر، از جمله مهم ترین اعیاد اسلامی است که جایگاه ویژه ای هم در آیات و روایات ما دارد.


وی بیان داشت: مردم در این روز نماز عید برگزار کرده و به یُمن توفیق روزه داری در ماه مبارک رمضان سجده شکر گزارده و با پرداخت زکات فطره، با مستمندان و نیازمندان همدردی می کنند، ضمن آن که در طول ماه رمضان نیز با روزه داری، به تمرین تقوا و بندگی پرداخته اند.

عضو خبرگان رهبری گفت: عید سعید فطر، جشن موفقیت در آزمون تقوا و بندگی است که در طول ماه مبارک رمضان از بندگان گرفته شده است.


وی افزود: چه خوب است که انسان بعد از ماه رمضان نیز با مراقبه نفس و تزکیه و تقوامداری، حالات معنوی این ماه عزیز را در وجود خود حفظ و تقویت کند که بی شک در این صورت سعادتمند دنیا و آخرت خواهد بود.

کد خبر 1758356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha