جهان اسلام در مسئله غزه دچار تفرقه و عدم همراهی است

امام جمعه کرمان گفت: امروز غم تفرقه و همراه نبودن جهان اسلام در مسئله غزه بر دل‌ها نشانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، چهارشنبه(۲۲ فروردین) در خطبه‌ اول نماز عیدفطر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: این تقوا به فرموده امام علی علیه‌السلام باید مانند پرهیز کردن کسی باشد که بر نفس خود چیره، بر شهوات پیروز و عقل خود را به درستی به کار گرفته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه روزه‌داران ماه مبارک رمضان در سه جبهه جنگیدند؛ افزود: نخست مبارزه با شیطان و خواسته‌های شیطانی است که شاهد این مدعا فروکش کردن جرائم و کاهش خطاها در این ماه است که از این پس نیز باید به صورت جدی تعقیب شود.
وی مبارزه با دنیا و مظاهر دنیوی و مبارزه با هوی و هوس در طول ماه مبارک رمضان را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: نفس اگر رها شود ما را به هلاکت می‌رساند.
امام جمعه کرمان ابراز امیدواری کرد: در ۱۱ ماه پیش رو همچنان رزمنده موفق این سه جبهه بوده و به عبودیت و بندگی مقید باشیم.
وی در خطبه دوم ضمن قدردانی از دستگاه‌های مختلف به جهت اقدامات حوزه عفاف و حجاب؛ پیام دیگر ماه مبارک رمضان را جدای از تقوای الهی؛ وحدت و انسجام و همدلی، همراهی و توجه به همنوع خود عنوان کرد و پرداخت زکات فطره را مصداق توجه همنوع دانست و افزود: توجه به جامعه انسانی مد نظر دین مبین اسلام است.
وی در تکمیل این بخش از سخنانش تصریح کرد: امروز در حالی عید فطر داریم که غم بزرگ به خاک و خون کشیده شدن کودکان و زنان فلسطین و خیانت و جنایت همکاری و یا سکوت حکام اسلامی و غم تفرقه و همراه نبودن جهان اسلام بر دل‌ها نشانده شده است.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در حالیکه امام راحل فرمود اگر هر یک از مسلمانان سطل آبی بر روی اسرائیل بریزد او را محو و نابود می‌کند، اما امروز می بینید بر سر مردم غزه بمب می‌ریزند و هر روز گروهی را به خاک و خون می کشند.
وی با افزودن این مطلب ‌که بلندگوهای مدعیان دفاع از حقوق بشر در حالی گوش فلک را کر کرده که وقتی به مظلومین عالم‌ می‌رسند، سکوت مرگبار می‌گیرند؛ ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد پیروزی جهاد اسلامی و حماس در برابر اسرائیل و نابودی این رژیم جلاد و تروریست باشیم و بستر برای ظهور حضرت ولی‌عصر فراهم شود.

کد خبر 1758364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha