عید فطر آغاز حرکت در راستای اصلاح خود و جامعه است

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه پاداش عید فطر رضایت و مغفرت الهی است، گفت: عید فطر آغاز حرکت در راستای اصلاح خود و جامعه است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه ماه رمضان، میدان مسابقه بندگی خدا بود، گفت: روز عید فطر روز دریافت جوایز مومنین از خداست و جایزه عید فطر رضایت و مغفرت الهی است. 


امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه فلسفه نماز عید فطر، اجتماع و تجمع مومنین، پرداخت زکات فطره و دعا و نیایش است، گفت: پرداخت زکات فطره از اعمال عبادی و واجب روز عید فطر است و برای سرپرست خانواده ادای آن به نیت خود و نان خورهایش واجب است. 


وی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره به نیت اموات هم مستحب است، گفت: امام حسن و حسین علیهم السلام به نیت امیرالمومنین (ع)، امام سجاد (ع) به نیت امام حسین (ع)،  امام باقر(ع) به نیت امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) به نیت امام باقر (ع) زکات فطره پرداخت می کردند. 


حسینی نسب با تاکید بر تلاش برای حفظ دستاوردهای ماه رمضان و با بیان اینکه هر چند ماه ماه رمضان تمام شد و امروز عید فطر است ولی خدای ماه رمضان خدای همه ماه ها و روزهاست، افزود: پس از انجام یک ماه عبادت و معنویت، نباید همه چیز را تمام شده بدانیم بلکه باید به دنبال شناختن عوامل رضایت و خشم الهی در بعد فردی و اجتماعی بود و روز عید فطر آغازگر حرکتی با همت بلند در راستای اصلاح خود و جامعه باشد. 


امام جمعه شهرستان سلطانیه با دورد و صلوات بر ارواح مطهر شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت که دیروز هم در شب عید ۵ نفر از امنیت آفرینان انتظامی به شهادت رسیدند، گفت: با همه فداکاری های نیروهای انتظامی باید برای مقابله با حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان تدبیر اندیشیده شود. 


حسینی نسب با بیان اینکه تحرکات تروریستی در سیستان آزار دهنده شده و نیازمند اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه جدی تری است، تاکید کرد: دشمن بداند این اقدامات و حمایت رژیم صهیونیستی نه تنها اصل مجازات پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی را منتفی نخواهد کرد، بلکه مجازات پشیمان کننده و سیلی را تشدید خواهد کرد.

کد خبر 1758366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha