کمک ۷ میلیارد ریالی حساب ۱۰۰ امام برای احداث مسکن محرومان شیروان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: طی سال گذشته، ۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) به اقشار کم درآمد و محروم در این شهرستان خراسان شمالی پرداخت شد

براتعلی احمدی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این میزان کمک بلاعوض به ۱۷  خانوار ساکن در روستاهای شهرستان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کمک به اقشار محروم که اقدام به ساخت واحد مسکونی کرده و به دلیل وضع مالی نامناسب مسکن آنان نیمه تمام مانده است پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان عنوان کرد: برای احداث هر واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام(ره) بنیاد مسکن پرداخت شده است.

احمدی بیان کرد: امام راحل با اندیشه خدمت به محرومان حساب ۱۰۰ را ایجاد کردند که ویژه محرومیت‌زدایی از جامعه و تأمین مسکن محرومان بوده و بنیاد مسکن مولود آن اندیشه فاخر امام راحل است.

وی اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی دفتر مرکزی بنیاد مقرر شد تمامی امور مربوط به پرونده متقاضیان کمک از حساب ۱۰۰ امام(ره) از مرحله درخواست تا تشکیل پرونده و بررسی آنها با نظارت هیات امنای استان و با تفویض این هیات از طریق کمیته اجرایی استان به انجام برسد.

وی ادامه داد: در راستای عمران و آبادانی روستاها بنیاد مسکن با ارائه خدمات گوناگون گام‌های بلندی در این راستا برداشته و با اقدامات شبانه‌روزی تاثیر بسزایی بر بازگشت معکوس مردم از شهرها به روستاها داشته است.

به گفته احمدی بنیاد مسکن در پروژه های مختلفی برای ساخت مسکن محرومان به صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض مشارکت دارد.

۶۸ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمهیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1758368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha