هنجارشکنی در مسئله عفاف و حجاب پذیرفته نیست

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: هنجارشکنی در مسئله عفاف و حجاب اصلا پذیرفته نیست و ضمن ارشاد و هدایت صحیح متخلفان، آنها را با فلسفه و ماهیت حجاب آشنا کرد تا از روی ناآگاهی با انجام چنین رفتاری در پازل و نقشه دشمن قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن برشمردن فضیلت و ویژگی‌های این عید بزرگ اسلامی استجابت دعا و اثر بخش بودن طاعات و عبادات را از وعده‌های تضمین شده الهی دانست و اظهارکرد: عمل صالح و شایسته مردان و زنان مومن در درگاه الهی از بین نخواهد رفت.

خطیب نماز عید فطر بندر آستارا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، افزود: راه تحقق شعار سال و زمینه‌ساز ورود مردم به بخش تولید، حمایت مسئولین و همکاری آنان برای جذب سرمایه‌های مردمی در مسیر تولید است.

وی با گلایه از برخی از ادارات و مجموعه‌ها، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه برخی از کارمندان بدون توجه به دستور مقام مافوق برای مردم مانع تراشی می‌کنند و اجازه طی شدن روال اداری را نمی‌دهند. این کارها سبب دلخوری و ناراحتی مردم و بدبین شدن آنها به مسئولین و نظام می‌شود در حالی که خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی یک توفیق و نعمت است که باید قدر آن را دانست.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان آستارا به عنوان یک شهر زیبای گردشگر پذیر، گفت: به لطف خدا و مواهب طبیعی خدادادی شهرستان ما همیشه پذیران مسافران داخلی و خارجی است و در تعطیلات نوروز امسال حدود ۸۰۰ هزار نفر به آستارا سفر کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا ادامه داد: هنجارشکنی در مسئله عفاف و حجاب اصلا پذیرفته نیست و باید ضمن ارشاد و هدایت صحیح متخلفان، آنها را با فلسفه و ماهیت حجاب آشنا کرد تا از روی ناآگاهی با انجام چنین رفتاری در پازل و نقشه دشمن قرار نگیرند.

وی با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و تابستان و حضور گسترده مسافران و گردشگران خواست تا نیروهای انتظامی با دقت و همت بیشتر اماکن و اصناف را نسبت به رعایت حجاب آشنا کرده تا شاهد رعایت قانون و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشیم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اخیر حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان‌کرد: امروز مسئله اصلی جهان، موضوع فلسطین و مردم مظلوم غزه است که دشمن می‌خواهد با ایجاد حوادث و مسائل گوناگون ذهن و تمرکز مردم ما به عنوان بزرگترین حامی آرمان قدس شریف با منحرف کرده و به جنایات خود در فلسطین ادامه دهد. اما مردم ایران اسلامی همیشه بیدار و هوشیار هستند و به امید خدا روزی نماز عید فطر را در قدس شریف اقامه خواهیم کرد.

کد خبر 1758424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha