مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیروان کمبود مربی دارد

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شیروان گفت: چهار کارگاه مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان فاقد مربی دائم است.

احمد دلیر، مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این مرکز برای چهار کارگاه جوشکاری، صنعت ساختمان، پله برقی و آسانسور و کارگاه حرارتی و برودتی آمادگی جذب چهار مربی افتخاری را دارد.

وی در خصوص جذب مربی برای این مرکز عنوان کرد: آمادگی جذب مربی افتخاری مهیا است  و سال گذشته سه مربی برای این مرکز در شهرستان جذب شد ولی مربی حق التدریس باید از بین کارمندان پیمانی و رسمی ادارات انجام شود.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: جهت جذب مربی دائم مکاتبات لازم انجام شده  و باید مجوز استخدام را بگیریم که تاکنون چیزی اعلام نشده است.

دلیر اضافه کرد: در این شهرستان ۱۰ مربی به صورت مستقیم و چهار کارمند مربی آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند.

وی یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سال گذشته با عملکردی بالغ بر ۱۳۵ درصد بالاترین درصد اجرای آموزش های مهارتی را در استان داشته است، بالا ترین میزان آموزش گروه های هدف در حوزه آموزش در محیط کار واقعی(صنوف با ۲۱۵ درصد و آموزش در زندان با ۱۶۴ درصد) را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: گروه ها ی هدف سازمان شامل دانشجویان، دانش آموزان، سربازان وظیفه،  مددجویان مستقر در زندان، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، روستائیان و عشایر، معتادین مستقر در کمپ و بهبودیافتگان ارجاعی، شاغلین بنگاه های اقتصادی و صنایع و صنوف، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق کمتربرخوردار و سایر متقاضیان مهارت آموزی می باشد.

به گفته دلیر در حال حاضر مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با ۱۰ کارگاه فعال آموزشی در بیش از ۱۲۰ حرفه و ۵۲ فقره آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مشغول به آموزش های مهارتی به متقاضیان مهارتی می باشد.

کد خبر 1758436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha