مساجد به لحاظ محتوایی و ظاهری جاذبه داشته باشند

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد گفت: مساجد باید از لحاظ محتوایی و ظاهری جاذبه های لازم برای جذب جوانان و مخاطبان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد - رئیس شورای شهر شهرستان بیرجند امروز (۲۷ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه برتوجه به مساجد تأکید کرد و با بیان اینکه دشمنان در دهه های اخیر به دنبال دور کردن جوانان از مساجد هستند، اظهار کرد: مساجد باید از لحاظ محتوایی و ظاهری جاذبه های لازم برای جذب جوانان و مخاطبان را داشته باشند.

رئیس شورای شهر بیرجند از برنامه های پیش روی شورای شهر در سال جاری به توجه به مساجد اشاره کرد و این مهم را در خنثی سازی توطئه دشمنان مؤثر دانست.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد توجه به منویات مقام معظم رهبری و قانون به عنوان فصل الخطاب، زنده کردن یاد و خاطره شهدا، حضور در اجتماعات مردمی، توجه به مسائل مذهبی، فرهنگی و... را از دیگر برنامه های پیش رو در سال جاری عنوان کرد و گفت: توسط شورای شهر بیرجند سال گذشته ۸۴ جلسه ذیل پنج کمیسیون شامل ۲۲ جلسه فرهنگی، ۲۵ جلسه مالی و ... برگزار شده است.

وی اجرای پروژه هایی مانند پل و میدان شهید فایده، بلوار شهدای عبادی و... را از پروژه های اجرا شده شهرداری برشمرد و برخی پروژه ها مانند انتقال پساب، صنوف آلاینده، تقاطع غیر همسطح  نیز از مطالبات مردمی بوده که اجرا نشده است.

وی گریزی به شعار سال زد و گفت: در این راستا، تولید را باید افزایش داد و حضور و مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها باید مدنظر تمامی مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه از قشری که حاضر با مشارکت در این زمینه تولید هستند باید حمایت شود، افزود: نقش مردم نباید کمرنگ دیده شود و این جزو سیاست های ما خواهد بود.

به گفته وی در کمیسیون ها مصوبات خوبی اتفاق افتاده است و در مباحث فرهنگی، عمرانی، خدماتی و ... در راستای منافع مردم هم مصوبات خوبی به اجرا درآمده است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به نقاط ضعف شورا افزود: تعامل خوبی بین شورا و شهرداری و دستگاه ها اتفاق نیفتاده است هرچند به صورت نسبی این تعامل برقرار بوده است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه های شورا و شهرداری است، گفت: وظیفه ما تقویت گروه های جهادی است که در این زمینه بودجه لازم هم تعریف می شود و امسال در برنامه کاری قرار دارد.

وی در زمینه مطرح شدن موضوعات درخصوص تغییر و جابجایی شهردار بیرجند با بیان اینکه شهردار صلاحیت ادامه کار را ندارد، اظهار داشت: ما طبق قانون این مهم را اعلام کرده و با توجه به عدم پاسخ فرمانداری در مهلت مقرر قانون و مصوبه شورا لازم الاجرا شده است.

وی با بیان اینکه موضوع شهردار از دو سال گذشته در حال پیگیری است و در ابتدا هم انتخاب شهردار توسط هیأت تطبیق رد شده بود، یادآور شد: مراتب برای پیگیری به وزارت کشور ارسال شده است و از این طریق در حال پیگیری می باشد و هر چه قانون اعلام کرد مطیع قانون خواهیم بود.

در ادامه دکتر علیرضا محمودی راد- یکی از اعضای شورا گریزی به ماده ۸۰ وظایف شورای اسلامی شهر در زمینه انتخاب شهردار زد و گفت: بر این اساس انتصاب شهرداران، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان ها بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرستان ها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد و شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آیین نامه مصوب این قانون شهردار مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و وزیر کشور و استانداران موظف هستند حکم شهردار را طی مدت ۱۰ روز صادر کنند.

وی در خصوص پساب فاضلاب گفت: تفاهم نامه ای با آب منطقه ای برای دو میلیون لیتر پساب منعقد شده و این میزان پساب توسط تانکر برای سایت پسماند زباله حمل و مورد استفاده قرار می گیرد و اجرای لوله کشی، پمپاژ و... هزینه سنگینی دارد.

وی در خصوص صنوف آلاینده هم یادآور شد: شهرداری تعهدات خود را در زمینه معابر و... در این منطقه انجام داده و ۵۳۶ قطعه زمین در این منطقه واگذار شده است.

رضا حسنی صفت- نائب رئیس شورا هم با بیان اینکه در ادوار گذشته انتخاب شهردار پس از تأیید هیأت تطبیق و استانداری به وزارت کشور ارجاع می شد و در این مورد خاص بدون تأیید فرمانداری و استانداری این مهم اجرا شد.  

وی درخصوص اجرای تقاطع غیرهمسطح گفت: برای بیرجند سه تقاطع پیش بینی شده است و برای اجرا نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان دارد و اگر شهرداری همه اعتبارات عمرانی خود را تخصیص دهد هم اجرای این مهم امکان پذیر نبوده و باید دولت در این راستا اعتباراتی را تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه فروش اراضی اداری، آموزشی و... برای اجرای این مهم، شهرداری را در آینده برای تأمین اراضی آموزشی، بهداشتی و... دچار مشکل خواهد کرد.

کد خبر 1758491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha