طرح «راوی صادق» در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: در سال جدید، طرح «راوی صادق» برای تولید روایت‌ها از اتفاقات و پیشرفت‌های استان اجرا می‌شود.

مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت:از ظرفیت سینما و سالن های اجتماعات آموزش و پرورش برای اکران فیلمهای تولیدی حوزه هنری برای عموم مردم و دانش آموزان در هفته هنر انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای ۷ عنوان برنامه در  هفته هنر انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: نقش حوزه هنری ایجاد فرصت در اتفاقات استانی برای نقش آفرینی هنرمندان است.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان به نقش روایت گران در سیل بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: در سیل بلوچستان، روایت نویسی از اتفاقات و جلوه های خدمت نیروهای مردمی و جهادی در کنار انعکاس کمبودها در منطقه انجام شد.

سیاسر از  اجرای طرح راوی صادق در سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این طرح مجموعه ایی از روایت نویسان از منطقه  و کشور به همراه روایت نویسان سیستان و بلوچستان در مناطقی از استان حضور و اتفاقات و مشاهدات میدانی را ثبت و به صورت روایت در فضای مجازی و گاهی کتاب منتشر می کنند.

 وی یکی از وظایف  حوزه هنری را معرفی چهره های هنری سیستان  بلوچستان اعلام کرد و افزود:  تمام تلاش ما این است که از فرصت هفته هنر برای معرفی چهره های  هنری استفاده کنیم که امسال معرفی چهره سال هنر استان را داریم و نیز از حدود ۲۵  نفر از هنرمندان شاخص و برجسته استان تقدیر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان  بیان داشت: حوزه هنری  یکسری برنامه ها را در طول سال دارد؛ از جمله آن ساخت مستندهایی  درباره مفاخر استان به مانند شیر محمد اسپندار، رئیس الذاکرین و شهید برجسته استان شهید محبعلی فارسی است که در دست اقدام داریم.

کد خبر 1758500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha