رفتار صمیمی متولیان مسجد، اقشار مختلف را جذب می‌کند

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: ارتباط صمیمی متولیان مسجد اعم از روحانی، هیات امنا و خادمان با مردم برای حضور در این مراکز دینی جذابیت ایجاد می کند.

حجت الاسلام «ابراهیم رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به اهمیت جذب به مسجد و ایجاد مشارکت در این مرکز دینی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای جذب به مسجد و مشارکت در اجرای برنامه ها نباید مورد غفلت قرار بگیرد که چنین فراموشی و بی توجهی پیامدهای بدی از جمله کاهش جایگاه مردمی و کارکردهای این مراکز دینی را به همراه دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: طرح های موفق مساجد در جذب مردم به حضور در این مراکز به خصوص نسل جدید به دیگر مسجدها باید تعمیم داده و ایده های نو بهره گرفته شود.

وی ارتباط مناسب متولیان مسجدها با مردم یکی از مهمترین شاخصه های جذب محسوب می شود، تصریح کرد: ارتباط صمیمی متولیان مسجد اعم از روحانی، هیات امنا و خادمان با مردم برای حضور در این مراکز دینی جذابیت ایجاد می کند.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: ارتباط گیری با همسایه های مسجد و مردم شهر و روستا می تواند در ایجاد زمینه حضور موثر باشد.

وی با بیان اینکه احیا کارکردهای مسجد حائز اهمیت بوده، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات محلی، اجتماعی و فردی در مساجد رفع شود آنگاه زمینه حضور و همکاری ها نیز افزایش می یابد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان یادآورشد: امام جماعت مسجد در احیا کارکردها و ارتباط گیری با مردم نقش اساسی دارد و باید به این موضوعات بپردازند.

وی به حضور مسئولان در مساجد و نماز جماعات ادارات اشاره کرد و گفت: همین حضور رئیس اداره و مدیر یک بخش اداری در مسجد می تواند به افزایش مشارکت در این مراکز دینی کمک کند.

حجت الاسلام رنجبر پخش اذان در شهرها و ادارات در موقع نماز را مهم خواند و گفت: اذان ابزار مهمی در دعوت به فریضه نماز است و باید به فراگیری پخش آن توجه شود.

وی همچنین به کمبود روحانی و طلب برای اقامه نماز جماعت در همه ادارات اشاره کرد و اذعان داشت: کمبود طلبه بر فراگیری اقامه نماز جماعت در ادارات تاثیر گذاشته و بعضی از این نهادها نماز جماعت ندارند.

کد خبر 1758504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha