قطع برق صنایع برخلاف سیاست های جهش تولید است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه به شرکت‌ها و صنایع گفته شده که از اوایل اردیبهشت هفته ای دو روز برق قطع می‌شود که برخلاف شعار جهش تولید است، گفت: اینگونه باشد یک چهارم تولید معطل می‌شود، باید دولت تسهیلاتی به این صاحبان صنایع بدهد تا نیروگاه‌های شخصی ایجاد کنند و به اندازه نیازشان برق تامین کنند که برخی از اینها حاضر هم هستند و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه های نمازجمعه این هفته مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اگر با تقوا باشیم می توانیم شهوت و غضب را کنترل کنیم، اظهار کرد: همه شما و خودم رابه تقوا سفارش و توصیه می کنم.

وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) افزود: آن حضرت فرمودند: «بدی را با خوبی جواب بده» معتقدیم کسی که تقوا پیشه می کند کظم غیظ دارد و بدی را با خوبی جواب می دهد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به سالروز تخریب قبور ائمه مدفون در بقیع اشاره کرد و گفت: دشمن با این جنایت به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بوده است.

وی بااشاره به برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان برلزوم حفظ حالات عرفانی ماه رمضان در طول سال تاکید کرد و افزود: نمازهای یومیه را با حضور قلب بیشتری بخوانید.

خطیب جمعه ساری با اشاره به شمار جانباختگان در حوادث جاده ای و چهارشنبه آخر سال گذشته، برلزوم رعایت قوانین رانندگی با هدف حفظ جان سرنشینان در طول سفر تاکید کرد.

وی ضمن ادای احترام به شهدای ناجا در حادثه های تروریستی اخیر در کشور خواستار حمایت همه جانبه مردم از نیروی انتظامی در سراسر ایران اسلامی شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اجرای طرح برخورد با هنجارشکنان در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و برلزوم حمایت مردم از نیروی انتظامی در بحث اجرای این طرح شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: در رابطه با کشاورزی، کشاورزان گلایه‌هایی دارند، الان کود کم است، گاه تعاونی‌ها کودهایی را خریداری کردند ولی اجازه حمل داده نمی‌شود، در بازار آزاد هم هست ولی چند برابر قیمت، چرا دولتی‌اش نباید باشد؟ چرا اجازه نمی‌دهند؟ زمانش بگذرد دیگر فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: در سال گذشته آب سد شهید رجایی برای چند هزار هکتار زمین کفایت نمی‌کرد، خدا را شکر امسال وضع آب این سد بهتر از سال گذشته است، توصیه‌ام این است که به یک شکلی مسئولین آب منطقه‌ای امسال با همکاری خود کشاورزان کاری کنند که همه بهره‌مند شوند، یک سری چاه‌های آب هست که مجوز دارند ولی برق ندارند که باید برای برق‌دار کردنشان تسریع صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به شرکت‌ها و صنایع گفته شده که از اوایل اردیبهشت هفته ای دو روز برق قطع می‌شود که برخلاف شعار جهش تولید است، تاکید کرد: اینگونه باشد یک چهارم تولید معطل می‌شود، باید دولت تسهیلاتی به این صاحبان صنایع بدهد تا نیروگاه‌های شخصی ایجاد کنند و به اندازه نیازشان برق تامین کنند که برخی از اینها حاضر هم هستند و دارند.

خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه گاه مصارف ادارات ما اقلام خارجی است و چیزی که در داخل تولید می‌شود حداقل باید مورد استفاده نهادها و دستگاه‌ها باشد، یادآور شد: مسئله دیگر بحث قاتلان جنگل و قاچاقچیان چوب است خدا به این‌ها انصاف بدهد واقعا دو سه فاجعه در همین چند روز، از آنطرف در غرب برای احداث یک پارکینگ دیدید چه تعداد درخت قطع شد، چند روز قبل هم در شرق این بی انصاف‌ها رفتند ده‌ها درخت را قطع کردند و بریدند، امروز واقعا قطع کردن درخت‌های جنگل هیرکانی یک جنایت بزرگ است، ضربه بزرگی است، من تعجب می‌کنم خود منابع طبیعی که باید بیشتر صدا در بیاید، خیلی داد و بیداد نمی‌شنویم، هرچه داد و بیداد می شنویم از دلسوزان دیگر است، منابع طبیعی متولی این مسائل تویی، تو باید پیشرو باشی، تو باید داد بکشی و یقه بگیری، جدی باش! دستگاه قضایی باید شناسایی کند کسانی را که با جنگل های ما، درخت های ما و سرمایه های عظیم به این شکل برخورد می کنند، واقعا باید دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ما با این ها برخورد قاطع، جدی و بازدارنده داشته باشند.

وی گفت: آلمان اعلام کرد که حمایت از اسرائیل یک اصل مسلم در سیاست خارجی ماست، چقدر سلاح کشتار جمعی و شیمیایی در اختیار اسرائیل غاصب قرار داده، همان کاری که در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ما و به نفع صدام انجام داد، تمام این جانبازان شیمیایی ما سموم سلاح برای آلمان بوده، حالا ما ضربه خورده از آلمان بودیم اما مجبور به روانه کردن بیمارانمان برای درمان به این کشور بودیم، حال این کشور به صراحت در مقابل اینهمه فجایع از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، ما هم به صراحت اعلام می‌کنیم که حمایت از مظلومانی همچون مردم غزه یک اصل مسلم در سیاست خارجی ماست.

کد خبر 1758516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha