حجاب یک حکم مسلم شرعی و هویت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام رادمرد گفت: در این جنگ همه‌جانبه‌ای که علیه حجاب و عفاف صورت گرفته و دشمن و بی‌بند و بارهای داخلی هم به‌دنبال ماهیگیری هستند، از دستگاه‌های مختلف کشور انتظار بیشتری می‌رود که با ورود هوشمندانه و عالمانه و در صورت نیاز قاطعانه، با این چالش تحمیلی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۲۴ فروردین با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: طی دیدار رهبر انقلاب با مسئولین نظام، که یک دیدار خاص محسوب می‌شود و در آن، به مسائل مهم داخلی و بین‌المللی اشاره می‌شود.

امام جمعه ماهدشت می افزاید: مطرح شدن موضوع حجاب و بیان چند وجهی رهبر انقلاب در این زمینه، در کنار تبیین و مطالبه‌گری‌ای که ایشان داشتند، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است. البته در سال گذشته نیز ایشان در دیدارهایی که به‌صورت رسمی بوده و به اطلاع مردم رسیده یعنی فارغ از جلسات خصوصی - بارها از کلید واژه حجاب در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که رهبر انقلاب، اتفاقاً ۱۵ فروردین سال قبل در دیدار با مسئولین نظام، جمله تاریخی «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است» را بیان کردند. هم‌چنین آنجا فرمودند: «مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ ان‌شاء‌الله این کار با برنامه دنبال بشود.» ، امسال نیز در روز ۱۵ فروردین و در دیدار با مسئولین فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوه‌ قضائیه، در بخش‌های مختلف، در این زمینه مسئولیت وجود دارد که بایستی به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنندلکن به‌رغم همه هشدارها و مطالباتی که رهبر انقلاب در این زمینه داشته‌اند، در میدان عمل، مشاهده می‌کنیم که باز هم تساهل و تسامح وجود دارد و یا اقدامات سطحی و گزینشی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این جنگ همه‌جانبه‌ای که علیه حجاب و عفاف صورت گرفته و دشمن و بی‌بند و بارهای داخلی هم به‌دنبال ماهیگیری هستند، از دستگاه‌های مختلف کشور انتظار بیشتری می‌رود که با ورود هوشمندانه و عالمانه و در صورت نیاز قاطعانه، با این چالش تحمیلی مواجه شوند. در هر صورت، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم روی خود را از این بمباران برگردانیم و از کنار آن بگذریم! رهبر انقلاب به مسئولین فرمودند: «بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض می‌کنم: هم از دیدگاه فقهی و شرعی باید به مسأله نگاه کرد، هم از دیدگاه قانونی، هم از لحاظ بعضی از مسائل جانبی و ملاحظات جانبی‌ای که وجود دارد. خب از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلم شرعی است؛ یعنی برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست ــ وجه‌ و کفّین ــ واجب است؛ این چیزی است که از آن صرف‌نظر نمی‌شود کرد».

خطیب نمازجمعه ماهدشت عنوان کرد: به این توجه کنیم که این سخنان ایشان پس از یک جنگ همه‌جانبه علیه حجاب و عفاف بیان شده است. پس از اینکه، دشمنان خارجی و امتداد داخلی آنها در ایام فتنه و پس از آن سعی داشته‌اند که جمهوری اسلامی را مجبور به عقب‌نشینی کنند. اما مشاهده می‌کنیم که رهبر انقلاب با اقتدار و قاطعیت، نه تنها در این جلسه بلکه پیش از این هم نشان داده‌اند که در این زمینه، قرار نیست عقب‌نشینی از اصول و مبانی واحکام اسلام صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود. یعنی دشمن و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند. طبیعی است که اگر ما در اینجا کوتاه بیایم و منفعلانه رفتار کنیم، هم برای آنها دستاوردسازی صورت می‌گیرد و هم این‌که فرمولی به‌دست آنها خواهیم داد که با استفاده از این فرمول، می‌توانند سایر پروژه‌های خود را علیه جمهوری اسلامی عملیاتی کنند. رهبر انقلاب فرمودند: «امروز روی مسأله‌ برداشتن حجابِ بانوان تلاش می‌کنند، اما این اول کار است، این آخر کار نیست؛ هدف این نیست.

حجت الاسلام رادمرد اظهار کرد: هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیت قبل از انقلاب، به وضعیت دوران طاغوت برگردانند؛ آن وضع فضاحت‌باری که آن روز وجود داشت». ما گله داریم از سران سه قوه و متناظر اونها در استان ها ، یک سال و اندی از مطالبه رهبری گذشت و هیچ اقدام بازدارنده ای نشد ، زمینه هم با عمل نکردن شما بیشتر فراهم شد. آقایانی که خیلی از اقدامات را انجام ندادید به بهانه ی اینکه باید کار فرهنگی انجام شود ، به جمله درستی است لکن این بیان برای فرار از اقدام است ،

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: برای اجرای احکام اسلام از مسئولان حمایت می کنیم خصوصا نیروی انتظامی که اعلام کرد وارد میدان خواهد شد با ملاحظاتی که دارد که بعد بیان نظر صریح حضرت آقا که مجدد مطرح فرمودند. یک نکته دیگر هم عرض بکنم ، که در بیان حضرت آقا هم بود که مسئله حجاب ، مسئله ای شده دشمن حساب شده و با برنامه و با تمام عِده و عُده وارد میدان شده ، لذا از یک مسئله صرف ناهنجاری اجتماعی گذشته است و این بیان ها و موضع ها بخاطر این مطلب است که به همت همه مسئولان و مردم موضوع حل شود.

کد خبر 1758527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha