افراد بد حجاب و بی حجاب در راستای خواسته دشمنان نظام حرکت می کنند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: رهبری فرمودند؛ کسانی که در مقابل حجاب کشف حجاب کرده و نسبت به حجاب حرمت شکنی می کنند، این حرمت شکنی حجاب علاوه بر این که یک حرام دینی و مذهبی است یک حرام سیاسی هم هست زیرا این افراد هنجار شکن در راستای خواسته دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاهانه یا غیر آگاهانه حرکت می کنند بنابراین همه در این زمینه مسئولیت داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ فروردین ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بی نظیر ترین ارتش دنیا از نظر معنویت، بصیرت، هوشیاری وفاداری به اسلام، ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه جیرفت افزود: سلام و درود بر امام راحل آن امام آینده نگر و تیزبین که با نور الهی مسائل آینده را می دید و زمانی که منافقین و بسیاری از افراد مذهبی شعار انحلال ارتش را سر می دادند و می گفتند ما نیاز به ارتش نداریم زیرا این ارتش طاغوتی است اما امام فرمود؛ ارتش باید باشد چون از این ارتش صیاد شیرازی ها را می دید کشوری ها را می دید.

وی بیان کرد: ارتشی که بسیاری به دنبال انحلال آن بودند و خواسته یا ناخواسته سیاست آمریکا را دنبال می کردند در کردستان، ترکمنستان در غرب و شرق در غائله های گروهک های تجزیه طلب افتخار آفرید و در مسائل و مشکلات و حوادث طبیعی در کنار مردم بود و در ۸ سال دفاع مقدس هم افتخار آفرید.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه امروز ما ارتشی کاملا مردمی و متعهد به اسلام و ولایت داریم، ابراز کرد: همان ارتشی که فرماندهانش در روز ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ با بیعت تاریخی شان با حضرت امام خمینی (ره) مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار سرعت بخشیدند، همان ارتشی که به روی مردم سنان و تیر نینداخت و مردم را از خودشان دانستند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که امام مسلمین در نماز عید سعید فطر بر روی دو مسئله بسیار تاکید داشتند، اظهار کرد: یکی بحث وحدت و انسجام ملی که نماز عید فطر نمونه ای بارز از وحدت امت اسلامی است زیرا همه سلایق، تفکرات و جریانات سیاسی در این روز کنار هم جمع می شوند و با هم نماز عید فطر را به ویژه در ام القری جهان اسلام تهران به امامت ولی امر مسلمین امام خامنه ای (مدظله العالی) به جا می آورند.

وی افزود: تفکر و سلیقه ای هر کسی برای خودش محترم و قابل دفاع است اما این اختلاف سلایق نباید باعث اختلاف در جبهه انقلاب اسلامی و در مسائل کلان و اساسی جمهوری اسلامی، در دفاع از تمامیت ارضی کشور و در دفاع از اسلام و اصول و ارزش های اسلامی شود.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نباید جبهه انقلاب و انقلابیون با هم اختلاف داشته باشند بلکه باید در یک صف متحد در مقابل دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند زیرا وحدت امت اسلامی باعث خیر و برکات دنیوی و اخروی خواهد بود.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: مسئله دومی که رهبر معظم انقلاب هم در نماز عید فطر و هم در دیدار با مسئولین نظام در اواخر ماه رمضان اشاره فرمودند، بحث ناهنجاری های اجتماعی، بی احترامی به دستورات و احکام و ارزش های دین مقدس جمهوری اسلامی و بی توجهی به مسئله حجاب و عفاف است.

وی ادامه داد: ایشان قبلاً فرمودند؛ کسانی که در مقابل حجاب کشف حجاب و نسبت به حجاب حرمت شکنی می کنند، این حرمت شکنی حجاب علاوه بر این که یک حرام دینی و مذهبی است یک حرام سیاسی هم هست زیرا این افراد هنجار شکن در راستای خواسته دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاهانه یا غیر آگاهانه حرکت می کنند بنابراین همه در این زمینه مسئولیت داریم.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: همان طور که رهبری به دولتمردان، ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، نیروهای نظامی و انتظامی فرمودند که در مقابل ناهنجاری های اجتماعی باید همه به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند آحاد مردم نیز نباید از تذکر زبانی خودداری کنند.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه مسئولین نظام مسئولیت های حمایتی از حجاب دارند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید نسبت به حجاب با وحدت، همدلی و همکاری و بصیرت کار شایسته و مناسبی انجام دهند که مانع این بد حجابی ها و به ویژه بی حجابی ها در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: باید مانع این بی حجابی ها شد تا خانواده های معظم شهدا و مردم متدین و غیرتمند کشور از این ناهنجاری های اجتماعی اینقدر آزرده خاطر نشوند روح شهدا نگران نشود.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه همه ما در قبال حجاب وظیفه داریم، تصریح کرد: هر کاری که با حضور مردم و در دست مردم باشد قطعا موفق خواهد بود.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: همان طور که مقام معظم رهبری جهش تولید را با مردمی کردن اقتصاد، شعار سال قرار دادند یعنی اقتصاد و تولید هم اگر بخواهد رونق بگیرد باید مردمی باشد و دولت از کارهای اقتصادی حتی المقدور کنار بکشد و کار را به مردم واگذار کند تا این مردم با حضورشان در مسائل اقتصادی نقش آفرین باشند.

وی اظهار کرد: حضور مردم هر کجا از جمله در اقتصاد و فرهنگ بوده آثار مثبتی داشته و در امر به معروف و نهی از منکر قطعا حضور مردم با خیر و برکت خواهد بود و اسلام هم همین را خواسته است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه مومنین کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند، عنوان کرد: این مهم یک وظیفه همگانی است یعنی با حضور مردم و امر و نهی، این ناهنجاری های اجتماعی اصلاح خواهد شد.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: رسول اکرم (ص) فرمود؛ دو گروه پشت من پیامبر را شکسته اند اول عابدان بی بصیرت، بی معرفت و جاهل دوم عالمان بی تعهد و بی تقوا، امروز هم مثل دیروز جامعه اسلام از ناحیه این دو گروه آسیب پذیر است.

وی افزود: همان طور که در طول تاریخ اسلام چنین بوده به ویژه زمان امیرالمومنین علی (ع) همین جاهلان متمسک و عالمان بی تعهد بودند که جنگ هایی را بر علیه حکومت عدالت گستر آن حضرت راه اندازی کرده و برای عبادت و پیاده شدن ارزش های اسلامی سنگ اندازی کردند در عصر حاضر همین دو گروه هستند که به اسلام ضربه می زنند.

کد خبر 1758528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha