حضور در جشنواره لاله‌ها با حفظ حجاب و عفاف، جهاد بانوان عفیفه است

جابری انصاری گل لاله را نماد شهادت و ایثار خواند گفت: حضور خانواده های قرآنی در جشنواره گل لاله ها بستری موثری برای اثرگذاری فرهنگ دینی و معرفتی است به ویژه بانوان عفیفه که در این امر جهاد می کنند.

سعید جابری انصاری در جریان بازدید از نمایشگاه لاله ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برپایی جشنواره لاله ها یکی از اقدامات فرهنگی ارزشمند با همت شهرداری کرج، حوزه هنری و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: یکی از مهمترین پیوست های فرهنگی برای برپایی جشنواره گل لاله در کرج، مسئله فرهنگی و مقوله حجاب و عفاف است که برای توجه به این امر مهم همراهی و هم اندیشی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اهمیت اساسی داشته است.

به گفته وی، جشنواره زیبا و معطر گل لاله ها از ۲۰ تا ۲۷ فروردین در قالب ۳۰۰ هزار پیاز لاله هلندی در ۳۷ واریته و ۲۰۰ هزار گل فصلی در پارک شهید چمراه برپا شده است و بازدیدکنندگان از سراسر کشور برای بازدید به این جشنواره می آیند.

وی با اشاره به وسعت ۴۰ هکتاری بوستان شهید چمران کرج توضیح داد: مسیر جنگلی و گردشگری این بوستان فرصت گردشگری را فراهم کرده است ودر این میان توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به نماد گل لاله بسیار بارز است.

وی با بیان اینکه یکی از جدی ترین دغدغه های فرهنگی مقوله حجاب و عفاف است که با تدبیر شهرداری کرج و با همراهی حوزه هنری و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد حضور جمع های خانواده های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری با پیوست فرهنگی بیشترین اثرگذاری معرفتی و اندیشه ای را در میان مردم دارد و یک ضرورت قابل اجرا است.

کد خبر 1758539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha