پاپ خواستار صلح در خاورمیانه و آتش‌بس در غزه شد

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان خواستار صلح در خاورمیانه شد و از همه خواست که اجازه ندهند، آتش کینه شعله‌ورتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «vaticannews»، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان خواستار صلح در خاورمیانه شد و از همه خواست که اجازه ندهند آتش کینه شعله ورتر شود.

او از رهبران خواست تا جنگ را متوقف کنند و از گسترش احتمالی جنگ جلوگیری کنند.

پاپ نسبت به جنگ جاری در سرزمین‌های اشغالی، خشونت در سوریه، لبنان و سراسر منطقه ابراز ناراحتی و نگرانی کرد و گفت که جنگ همیشه و فقط یک شکست است؛ جاده ای که به جایی نمی رسد و همه امیدها را خفه می کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن اشاره به اینکه خداوند خواستار صلح در سراسر جهان است، نوشت: کسانی که به او ایمان دارند، نمی توانند جنگ کنند؛ جنگی که حل نمی کند، بلکه فقط خصومت ها را افزایش می دهد؛ جنگی که باب گفتگوی جدیدی را نمی گشاید و همه امیدها را ناامید می‌کند.

وی با ابراز ناراحتی از درگیری در سرزمین‌های اشغالی درخواست خود برای آتش بس فوری در نوار غزه را تکرار کرد و گفت که در غزه یک فاجعه انسانی در حال وقوع است.

پاپ فرانسیس ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم جهان، مقداری از رنج و درد فلسطینی‌ها کاسته شود.

پاپ گفت که به خانواده ها، جوانان، کارگران، سالمندان و کودکان فکر می کند و مطمئن است که در قلب آنها و در قلب مردم عادی میل زیادی برای صلح وجود دارد.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: در میان گسترش خشونت، اشک از چشمان این افراد سرازیر می شود و یک کلمه از لبانشان جاری می شود: بس است.

وی افزود: من خودم هم تکرار می‌کنم که جنگ دیگر بس است و از رهبرانی که مسئولیت بزرگ اداره کردم ملت‌ها را دارند می‌خواهم که درگیری‌ها را هر چه زودتر متوقف کنند.

کد خبر 1758550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha