آرمان و سبک تربیتی شهدا برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام سالاری‌مکی با تأکید بر اینکه آرمان و سبک تربیتی شهدا باید برای نسل جوان تبیین شود، گفت: در جنگ نرم معرفتی و ترکیبی باید همه ما با امر به معروف و نهی از منکر با دشمن مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حجت سالاری‌مکی شامگاه (۲۵ فروردین) در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید بصیری‌پور، اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی که در مسجد امام هادی(ع) بلوار شعبانیه شهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در یادواره شهدا باید دقت ویژه داشته باشیم آرمان شهدا و سبکی تربیتی است که بتواند منجر به شهادت شود و انسان به مقام عند ربهم یرزقون برسد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید دارند که علاوه برخواندن زندگی‌نامه‌های شهیدان، سعی کنیم خصوصیات زندگی و سبک زندگی آنها و چگونگی مشی زندگی شهدا را تبیین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آیه آیه قرآن را باید چراغ راهمان قرار دهیم تا بتوانیم به خوبی از فتنه‌های آخرالزمانی سربلند و پیروز بیرون بیاییم، ادامه داد: ما در آخرالزمان هستیم و در این شرایط می‌توانیم بهترین خدمت را انجام دهیم.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) در مورد امام زمان(عج) فرمودند: «اگر من در دورانش بودم همه عمر به خدمتش می‌ایستادم».

حجت الاسلام سالاری‌مکی با بیان اینکه امروز تمام کشورهای کفر با اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی پنجه در پنجه گذاشته‌اند، گفت: خدمت کردن در این دوره آخرالزمان با مابقی دوره‌ها فرق خاصی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: باید از خدا بخواهیم به ما در مقابل مستکبران ثبات قدم بدهد و صبوری کنیم؛ البته صبر در گفتمان امامین انقلاب با تدبیر عمل کردن و رسیدن به نقطه مطلوب است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بحث انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان مطرح است و دشمنان با صبر استراتژیک ایران در حالت روان پریشی قرار گرفته‌اند.

دشمن به لحاظ نظامی نمی‌تواند با ایران هماوردی کند

حجت الاسلام سالاری‌مکی با تأکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند، افزود: امروز دشمن به لحاظ نظامی نمی‌تواند با ایران عزیز هماوردی کند اما در بحث اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی دشمن ورود پیدا کرده لذا همه ما مکلف هستیم در جامعه  امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در جنگ نرم معرفتی و شناختی دشمن افراد دچار سردرگمی می‌شوند و نیاز به توضیح و اقناع‌سازی دارند و زبان تبیین‌گری ما سلاحی در جنگ ترکیبی دشمن خواهد بود

وی تصریح کرد: زمان‌شناسی، خلاقیت در مواجهه و شناخت میدان از اولویت‌های مهم در جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان است.

کد خبر 1758568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha