«از مسجد تا مسابقه»، کمپین میان‌فرهنگی برای داشتن یک زندگی پویا در انگلیس

یکی از بزرگترین مساجد لنکشایر، کمپین خود را با عنوان «پیاده‌روی از مسجد تا مسابقه» در کنار یک باشگاه فوتبال محلی راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « lep»، یکی از بزرگترین مساجد لنکشایر، کمپین خود را با عنوان «پیاده‌روی از مسجد تا مسابقه» در کنار یک باشگاه فوتبال محلی راه اندازی کرده است.

در نمایشی دلگرم کننده از همکاری جامعه، باشگاه فوتبال «آکرینگتون استنلی» واقع در شهر  «آکرینگتون» انگلیس با یکی از بزرگترین مساجد لنکشایر متحد شده اند تا کودکان و بزرگسالان را به تماشای زنده فوتبال ببرند.

این باشگاه، در کنار مسجد جامع رضا و سایر سازمان‌های محلی، اخیرا کمپین ابتکاری « پیاده روی از مسجد تا مسابقه» را راه‌اندازی کرده است.

این ابتکار با هدف تشویق فراگیری و ترویج سبک زندگی فعال، بیش از ۳۰ کودک و بزرگسال از مسجد محلی را در یک پیاده‌روی به استادیوم «وهام» می‌فرستند تا شاهد مسابقات لیگ باشند.

یک پدربزرگ و مادربزرگ ۶۴ ساله هم در این پیاده روی حضور داشتند و به نوه‎هایشان پیوستند تا شاهد مسابقه تیم «آکرینگتون استنلی» باشند.

«نورداد عزیز»، عضو شورای شهر که داوطلب پیاده روی «آکرینگتون» شده بود، گفت: فعال‌کردن افراد با هر سن و سال از کودکان گرفته تا جوانان و افراد مسن با پیاده روی به استادیوم یک طرح عالی برای تلفیق دین و ورزش است.

«لیزا چارنلی»، مدیر مرکز «سلامت و تندرستی» «آکرینگتون»  گفت: ما به دنبال همکاری با گروه‌ها و افراد بیشتری برای راه‌اندازی چنین رویدادهایی هستیم.

وی افزود: ما می خواهیم قدرت مشارکت را در گرد هم آوردن جامعه برای ایجاد تجربیات مشترک تقویت کنیم.

چارنلی همچنین گفت: فراهم کردن فرصتی برای افراد با پیشینه‌های مختلف برای مشارکت در هیجان فوتبال زنده، نه تنها انسجام اجتماعی را افزایش می‌دهد، بلکه سبک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر را تشویق می‌کند.

«دیوید برگس»،  مدیر عامل باشگاه فوتبال «آکرینگتون استنلی» نیز گفت: فوتبال این قدرت را دارد که افراد از اقشار مختلف را متحد کند.

وی افزود: ما بسیار هیجان زده هستیم که بخشی از پروژه «از مسجد تا مسابقه» هستیم و تجربه ای فراموش نشدنی را برای افرادی که ممکن است قبلا شانس حضور در یک مسابقه زنده را نداشته اند ارائه می‌دهیم.

«لی والش»، رئیس بخش «ورزش و سلامت» باشگاه «آکرینگتون استنلی» با تاکید بر تاثیر گسترده‌تر این ابتکار عمل فراتر از ورزش، گفت: از طریق پروژه «از مسجد تا مسابقه»، هدف ما نه تنها ترویج فعالیت بدنی، بلکه پر کردن شکاف‌های فرهنگی و تقویت پایداری است.

«منصف داد»، یکی دیگر از دست اندرکاران این پروژه نیز با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در مورد تاثیر ابتکاراتی مانند «از مسجد تا مسابقه» گفت: به عنوان یک داوطلب، دیدن لبخند بر روی صورت شرکت کنندگان در حالی که هیجان فوتبال زنده را تجربه می کنند برای ما واقعا دلگرم کننده است.

وی افزود: پروژه هایی مانند این پتانسیل شکل دادن به آینده و شکستن موانع را دارند.

کد خبر 1758611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha