اجرای طرح راه‌انداز پایگاه قرآنی در مساجد کرمانشاه

حجت الاسلام جلالی گفت: طرح راه‌انداز پایگاه قرآنی در مساجد کرمانشاه با دعوت از قاریان برجسته استان به‌صورت هفتگی طی سال جدید به میزبانی مساجد دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هر مسجد پایگاه قرآنی، گفت:با توجه به برگزاری طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفت؛ برنامه‌ریزی‌هایی در استان برای اجرای این طرح انجام شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه افزود: اگر بخواهیم از شاخص‌های احیای مساجد را نام ببریم یکی از آنها کارگاه‌های قرآنی است که کانون‌های مساجد با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی، چون روخوانی و روان‌خوانی می‌توانند به تحقق این اهداف کمک کنند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح هر مسجد پایگاه قرآنی، تصریج کرد:تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات الهی و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اهداف این طرح است.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد:در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، تاکنون ۱۰۰پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان کرمانشاه راه اندازی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت با بهره‌مندی از سبک‌های به‌روز و جذاب در ایام مختلف سال در دستور کار ستاد کاون‌های مساجد استان قرار دارد.

کد خبر 1758629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha