ثبت بیش از ۱۰ هزار تخلف صنفی در استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بازرسی های انجام شده در سال گذشته منتج به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۰۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه تعداد پرونده‌های متشکله و ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۶۸ و ۴۷۰ درصد رشد دارد، اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان، ۷۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی جهت کنترل و نظارت بر بازار، سطح عرضه و تولید انجام شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.

سرتیپی تصریح کرد: طی یکسال گذشته بازرسی های انجام شده به تفکیک ۱۹ هزار و ۹۲۱ مورد بازرسی با رشد ۳۹درصدی نسبت به سال گذشته از واحدهای صنعتی و تولیدی و ۱۰ هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی با رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از واحدهای صنفی خدماتی صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: در یکسال گذشته تعداد ۳۵۱ فقره پرونده تخلفات ارزی با ارزش ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

سرتیپی خاطر نشان کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۹۵ مورد بازرسی طی گشت های مشترک بازرسی با ادارات و ارگان های ذیربط انجام گرفته که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵۱ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال گردید که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده است.

وی با اشاره به عملکرد مبازه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی که از این میزان ۵ هزار و ۳۹۱ مورد صنفی و ۵۱۲ مورد غیرصنفی می‌باشد با تشکیل ۷۴۱ فقره پرونده تخلف با ثبت ۱۴۵درصد رشد نسبت به سال گذشته به ارزش ۳۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 1758644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha