کانون‌های فرهنگی امن‌ترین مکان برای پرورش استعدادهای مسجدی هستند

نیکخواه تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سامان را ۳۱ باب عنوان کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی امن‌ترین مکان برای پرورش استعدادهای مسجدی هستند.

رسول نیکخواه تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سامان را ۳۱ باب عنوان کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امن ترین مکان برای پرورش استعدادهای مسجدی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: حضور قشر نوجوان و جوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص می‌کند و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه برای حذف سبک زندگی غربی نیاز به یک همت عمومی دارد که در این میان نقش مساجد در تغییر رفتارها و الگوهای زندگی برجسته‌تر از سایر نهادهای اجتماعی است.

نیکخواه مساجد را امن‌ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: تعالیم تربیتی و دینی اسلام با تلاش امامان جماعت مساجد بیان می‌شود که می‌تواند در هدایت فرهنگی درست جامعه اثرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه‌های دینی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌اند.

وی به اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی، حفظ و ترویج آموزه‌های دینی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج آموزه‌های دینی از اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

نیکخواه تصریح کرد: ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری و کانون‌های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف کانون‌های مساجد است.

کد خبر 1758646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha