فراخوانی برای نویسندگان علاقه‌مند به حوزه ایثار و شهادت

حجت الاسلام زحمتکش از تمامی نویسندگان رمان، داستان، نثر ادبی و نمایشنامه، پایان نامه و ... که علاقه مند به کار در موضوع دفاع مقدس هستند دعوت به همکاری کرد و گفت: تمام هزینه های نگارش تا چاپ کتاب بر عهده بنیاد حفظ آثار خواهد بود.

حجت الاسلام میثم زحمتکش_ مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به ماموریت های مدیریت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در بخش چاپ کتاب گفت: علاقه مندان می توانند در سبک رمان، داستان، مجموعه داستان، نمایشنامه، فیلم نامه، شعر، نثر ادبی، دلنوشته، تاریخ شفاهی، خاطره شفاهی، پایان نامه ارشد، دکتری و پژوهش آثار خود را ارایه دهند.

وی موضوع سبک های نوشتاری را شهید، جانباز، آزاده، رزمنده عنوان کرد و افزود: محورهای موضوعی نیز دفاع مقدس، جبهه مقاومت (سوریه، لبنان، فلسطین، امنیت) می باشد.

حجت الاسلام زحمتکش تصریح کرد: آثار دریافتی باید در قالب کتاب تدوین شده باشد و در مورد رمان، داستان، مجموعه داستان، نمایشنامه، فیلم نامه، شعر، نثر ادبی، دلنوشته، در صورتی که نام سوژه در اثر ذکر می شود، و سوژه شخص حقیقی و واقعی باشد باید حتما از شهدا، رزمندگان و ایثارگران گیلانی باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که سوژه شخص حقیقی و واقعی نباشد و زاییده ذهن نویسنده باشد (با این توضیح که نام شخص حقیقی و واقعی در اثر ذکر نمی شود) باز هم در محدوده ماموریتی این اداره کل خواهد بود.

حجت الاسلام زحمتکش اضافه کرد: در مورد سبک تاریخ و خاطره شفاهی، سوژه حتما باید از بین شهدا، رزمندگان و ایثارگران گیلانی انتخاب شده باشد.

وی بیان کرد: این اداره کل از کلیه پایان نامه ها و رساله های مقطع ارشد و دکتری در محورهای موضوعی مذکور از طریق چاپ اثر در قالب و فرمت کتاب با ذکر نام دانشجو و استاد راهنما و مشروط به ارائه رضایت نامه رسمی از دانشگاه مربوطه، حمایت کامل خواهد کرد.

حجت الاسلام زحمتکش خاطر نشان کرد: آثار دریافتی بعد از تایید محتوا توسط ارزیاب، در سیر مراحل نشر قرار خواهد گرفت و با ذکر نام نویسنده توسط انتشارات مستقل این اداره کل به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۱۲۴۶۹۹۲۳ و یا در پیام رسان ایتا تماس بگیرند، یادآور شد: کلیه هزینه های نگارش، ویرایش و چاپ کتاب بر عهده این اداره کل خواهد بود.

کد خبر 1758660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha