عملیات موفق نظامی ایران، رژیم غاصب اسرائیل را در ابعاد مختلف بی‌هویت کرد

شبانی گفت: ایران بعد از گذشت ۱۳ روز از حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با یک عملیات موفق نظامی توانست، رژیم غاصب اسرائیل را در ابعاد مختلف بی‌هویت و بی‌آبرو کند.

حامد شبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رژیم اسرائیل بعد از حمله ۷ اکتبر استراتژی تعریف کرده است که همه کشورهایی که در نبرد مقابل اسرائیل و همراه با مقاومت هستند باید تاوان پس بدهند و همان ابتدا هم اعلام کرد ایران نیز به عنوان پشتیبان اصلی محور مقاومت باید تاوان پس بدهد، گفت: در همین راستا رژیم صهیونیستی شروع به تهاجم به نیروهای شاخص ایران و فرماندهان ارشد محور مقاومت در خاک سوریه کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: زمانی که در اوایل طوفان الاقصی تعدادی از نیروهای ایران را به شهادت رساند انتظار داشت که خاک سوریه را خالی کنیم اما نه تنها ایران این کار را نکرد بلکه برنامه‌ریزی و حضور ایران در سوریه قوی‌تر و حمایت‌های ایران از محور مقاومت جدی‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل می‌دید که حماس و جهاد اسلامی از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنند و در حالی که ظاهراً ایرانی دیده نمی‌شود اما در بطن ماجرا وجود دارد لذا حملات خود را جدی‌تر و بیشتر کردند و در آخرین اقدام هم در پی حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق چند تن از فرماندهان و مستشاران ایران از جمله سردار زاهدی که تنها عضو غیرلبنانی مجلس شورای حزب‌الله بود را به شهادت رساندند.

شبانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که پاسخ ایران به اسرائیل پشیمان‌کننده خواهد بود، گفت: در همین راستا اقدام بازدارنده در دستور کار دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بعد از گذشت ۱۳ روز از حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، توانستیم با یک عملیات موفق نظامی، رژیم غاصب اسرائیل را در ابعاد مختلف بی‌هویت و بی‌آبرو کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانست سیستم‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل (گنبد آهنین) را با موشک‌ها و پهبادهای در حد متوسط و غیرپیشرفته به چالش بکشاند و اهداف زیادی را در اسرائیل به ویژه پایگاه هوایی نقب و بلندهای جولان و اماکن نظامی اسرائیل مورد هدف موفق موشک‌ها قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه توان نظامی ایران بسیار بالاتر است، آن را کوهی یخی توصیف کرد که بیشترش در زیر آب پنهان است و گفت: اکنون گزینه صبر استراتژیک از روی میز کنار رفته و گزینه نظامی روی میز قرار دارد.

شبانی در ادامه با بیان اینکه احتمال حمله هسته‌ای اسرائیل به ایران صفر است چون حمله هسته‌ای رقابت جدیدی را در دنیا ایجاد می‌کند و برای صاحبان تسلیحات هسته‌ای هزینه سنگینی دارد، تصریح کرد: حمله نظامی اسرائیل به مراکز اتمی ایران از جمله پایگاه نطنز و فردو نیز از دستور کار خارج است چون که تاسیسات هسته‌ای اسرائیل در حیفا خیلی آسیب‌پذیرتر است و اگر اقدامی انجام دهند این تاسیسات آنان مورد هدف موشک‌های ایران قرار خواهد گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: احتمال حمله نظامی رژیم اسرائیل به ایران بعد از بیانیه بایدن رئیس جمهور امریکا که گفته نشستی را با سران گروه هفت با هدف هماهنگی درخصوص پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران برگزار خواهم کرد، این پالس را به اسرائیل می‌دهد که حمله نظامی از حمایت گروه هفت برخوردار نخواهد بود لذا احتمال حمله نظامی ضعیف است.

وی با تأکید بر اینکه هیمنه پوشالی رژیم اسرائیل از بین رفته است، ادامه داد: احتمال می‌دهم که اسرائیل حملات محدودی را علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و البته حملات شدیدتری را علیه لبنان انجام دهد.

شبانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را وارد یک چالش جدی کرده است، تصریح کرد: ضربه مهم دیگر ایران توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه در تنگه هرمز است که این کریدور تجاری و ترانزیتی به اراضی اشغالی هم مسدود شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران توانست جایگاه خود را در جهان اسلام ارتقا دهد و گفتمان مقاومت پیشرفت جدی پیدا کرده، گفت: اگر سودان به محور مقاومت ملحق شود ضربه سنگین دیگری را به استکبار وارد خواهیم کرد.

کد خبر 1758686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha