«کائوتان‌با»، از زیباترین مساجد چین در فلات «یاقوت کبود» + عکس

مسجد «کائوتان با» در فلات چینگ‌های شمال غربی چین، یکی از زیباترین مساجد در این کشور محسوب می‌شود و دور تا دور آن سرسبز است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مسجد «کائو تان با» در استان چونگوا، جایی که قوم «سالار»، یکی از ملیت‌های مسلمان در چین زندگی می‌کنند، قرار دارد که ریشه‌های آن به آسیای مرکزی بازمی‌گردد.

این مسجد در۱۵۳ کیلومتری شهر شینینگ، مرکز استان چینگهای  در شمال غربی چین قرار دارد و در وسط فلات چینگهای ( استان چینگ‌های که از آن به عنوان «یاقوت کبود» نام برده می‌شود، یکی مناطق ناشناخته‌ چین است که از حیث زیبایی با مناظر بکر تبت مقایسه می‌شود)،  قرار دارد و از هر طرف با کوه احاطه شده است و در منطقه‌ای بسیار سر سبز قرار دارد. این مسجد با درختان بید احاطه شده است و در نزدیکی ساحل رود زرد واقع شده است.

«کائوتان با»، یکی از زیباترین مساجد چین در فلات «یاقوت کبود»+عکس

این مسجد به طور کلی دارای یک مصلای اصلی و اتاق‌هایی در شمال و جنوب آن قرار دارد و دارای حمام، اتااق غذا، و مدرسه‌ای بزرگ مشتمل بر شش طبقه، با ادارات، کلاس‌های درس، خوابگاه و رستوران است.

تالار اصلی به سه طبقه با مساحت کلی ۴۲۰۰ متر مربع تقسیم شده است در حالی که مدرسه مسجد ۳۶۰۰ متر مربع مساحت دارد.

«کائوتان با»، یکی از زیباترین مساجد چین در فلات «یاقوت کبود»+عکس

مسجد «کائو تان با» به سبک قصر چینی ساخته شده است و ساختمان‌ها نقاشی شده، دیوارها، آلاچیق‌ها و کنده کاری های آجری و چوبی  که همگی فوق العاده هستند که در آن صنایع دستی و هنرهای معماری چینی و عربی با هم ترکیب شده‌اند.

امام جماعت مسجد سالها در مصر درس خوانده است و عربی را روان صحبت می کند و به زبان مصری محاوره ای تسلط کامل دارد.

«کائوتان با»، یکی از زیباترین مساجد چین در فلات «یاقوت کبود»+عکس

کد خبر 1758757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha