برگزاری هفته دوم علم مشترک ایران و عراق در کربلای معلی

حیدر الربیعی، معاون علمی و پژوهشی وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های عراق در نشستی که با حضور نمایندگان فرهنگی ایران در بغداد برگزار شد از اهتمام وزات علوم عراق برای برگزاری هفته دوم این رویداد در کربلای معلی طی ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و محمدجواد نجفی، مسئول علمی دانشگاهی این نمایندگی با حیدر الربیعی، معاون علمی و پژوهشی و حازم باقر، مدیرکل اداره بورس و روابط فرهنگی وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های عراق در محل این وزارتخانه در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار که به منظور برنامه ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هفته دوم علم ایران و عراق در محل وزارتخانه متبوع انجام شد، حجت‌الاسلام اباذری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات هفته اول علم مشترک ایران و عراق که در مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد مقدس برگزار شد، از آمادگی دانشگاه‌های منتخب ایران برای شرکت در این رویداد مهم علمی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.

حیدر الربیعی نیز در سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هفته اول علم به اهتمام وزات علوم عراق برای برگزاری هفته دوم این رویداد در کربلای معلی طی ماه آینده میلادی اشاره کرد.

بر این اساس، رؤسا و مسئولان حدود ۱۰۰ دانشگاه ایرانی و عراق در زمان مذکور گردهم آمده و تعاملات دانشگاهی مشترک را دنبال خواهند کرد. وزیر علوم عراق و رئیس هیأت اعزامی ایرانی و رؤسای برخی از دانشگاه‌های شاخص سخنران مراسم افتتاحیه بوده و در ادامه، بررسی میزان پیشرفت تفاهم نامه‌های قبلی و امکان انعقاد تفاهم نامه‌های جدید به گفت‌وگو و مذاکره رؤسای دانشگاه‌ها خواهد رسید.

بازدید از برخی از دانشگاه‌ها و پروژه‌های علمی تحقیقاتی و صنعتی، زیارت مشاهد مشرفه اهل بیت (ع)، برگزاری کارگروه‌های تخصصی و دیدار و گفت‌وگو با برخی از شخصیت‌های مدعو از دیگر برنامه‌های این رویداد خواهد بود.

بنابر اعلام این خبر، این رخداد دومین اتفاق علمی بزرگ بین ایران و عراق است که با همکاری و هماهنگی وزارت علوم دو کشور ایران و عراق در کربلا برگزار خواهد شد.

کد خبر 1758785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha