دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر ماندگارتر بوده و تأثیر گذاری بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، عصر یکشنبه، در جشن هنر انقلاب استان آذربایجان‌غربی با تبریک اقدام جسورانه دیشب در مورد رژیم صهیونستی، گفت: بیان توانمندی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در شاخص‌های مختلف از طریق زبان هنر ماندگارتر است.

وی افزود: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و  نسل جدید و به خصوص هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت شهید آوینی آشنا شوند و آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

ابراهیمی گفت: با وجود اینکه انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، دستاوردهای ارزشمندی دارد؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است آنها را تبیین کنیم.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان‌غربی با ظرفیت بیش از صد نفر افتتاح شد

هادی سعیدی‌فرد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آئین گفت: احداث و توسعه اماکن فرهنگی و هنری یکی از ضروریات مهم توسعه فرهنگی در هر کشوری است که در این راستا حوزه هنری آذربایجان‌غربی همانند گذشته آماده همکاری با گروه‌های مختلف نمایشی جهت رشد و توسعه این هنر در استان است.

وی افزود: پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان‌غربی یکی از مجهزترین مکان‌های اجرای نمایش‌های صحنه‌ای در شمال غرب کشور و استان با متراژی نزدیک به ۲۰۰ متر مربع است که با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۱۳ نفر طی یک سال گذشته آماده شده و امروز همزمان با جشن هنر انقلاب افتتاح شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند، گفت:  برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی، افتتاح پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی، معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از وی، به همراه ویژه برنامه موسیقی عاشیقی با حضور هنرمندان برجسته استان و اجرای محفل شعر طنز انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در هفته هنر است.

سعیدی‌فرد ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه پوستر هنر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی، اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه با حضور عوامل فیلم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته عنوان کرد.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

پدرام رحمانی، مسول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: امروز روز مهمی برای استان و اهالی فرهنگ و هنر است.

وی افزود: این شهر پلاتو داشت ولی متاسفانه امکانات لازم و کافی را برای اجرای برنامه‌ها نداشتیم و تمام تجهیزات این پلاتو خریداری شده و در اسرع وقت نصب خواهد شد.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

مردمی سازی هنر رویکرد جدید حوزه هنری استان است

سعید سلیمان پور، شاعر و نویسنده مطرح ارومیه ای نیز در این مراسم گفت: حوزه هنری آذربایجان غربی رویکرد جدیدی که در پیش گرفته است آن هم مردمی سازی هنر است.

وی ادامه داد: همچنین حوزه هنری استان روی نهادهای هنری که پایه آن ها مردم است تکیه کرده که اثر مثبتی برای فعالیت ها دارد و در این راستا گاهی گروه های هنری مردم نهاد، شاخک های حساسی به موضوعات مختلف دارند و گاه نیازسنجی آن ها هم دقیق تر عمل می کند.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

هنر فلکور ظرفیت جهانی شدن دارد

بابک لطفی خواجه پاشا، نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما نیز در این مراسم گفت: سینمای ایران دارای سبک زندگی مردم و دوستی بوده ولی متاسفانه این موضوع در ۱۰ سال اخیر کمرنگ شده است.

وی افزود: شهید مرتضی آوینی هنرمند ارزشی بوده و باید درک کنیم که این هنرمند بعد از انقلاب تاثیر زیادی که داشته و اگر امروزه این شهید زنده بود فیلم‌های زیادی در مورد مشکلات مردم حتماً ساخته می‌شد.

وی بیان کرد: شناخت اندیشه های شهید آوینی برای نسل جوان و تحصیل کرده بسیار ضروری و لازم است تا با اهداف وی آشنا شده و از ان درس بگیرند.

لطفی ادامه داد: هنر بومی و فولکور ما این ظرفیت را دارد که جهانی شود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

گفتنی است؛ در هفته هنر انقلاب اسلامی پلاتو جدید حوزه هنری آذربایجان‌غربی که جزو استانداردترین پلاتو های کشور است با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

همچنین در این مراسم از احد هوشمند، به‌عنوان رئیس سابق حوزه هنری استان، سعید سلیمان‌پور شاعر، نویسنده، طنز پرداز، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، زهرا افخمی نیا، داستان نویس و مدرس داستان نویسی، مهدی رحیم دخت، هنرمند جوان عرصه طنز و استنداپ کمدی، حسین شرفخانلو، محقق و نویسنده فعال در سطح ملی در عرصه تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احمدرضا رحیمی در زمینه هنر مینیاتور، حمید بهجت، هنرمند فعال ملی در عرصه هنرهای تجسمی و مدیر برتر جشنواره ملی و بین المللی تجسمی فج، توحید توانای رشید، هنرمند فعال در در عرصه نقاشی دیجیتال و انیمیشن، بهزاد آهنگری، هنرمند فعال در عرصه گرافیک، طیبه محمدیاری، هنرمند فعال در عرصه نقاشی علی الخصوص نقاشی دیجیتال، غلامرضا عزیزی، استاد پیشکسوت تئاتر استان، اکبر سبیلان، هنرمند و پیشکسوت تئاتر تلویزیون و سینما، بانک اطفی خواجه پاشا، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر تلویزیون و سینما، محمد احمد زاده، نویسنده، بازیگر، کارگردان و مستندساز، فرهاد ارزنلو، هنرمند فعال در عرصه موسیقی و خواننده، امیر تقی‌زاده، هنرمند فعال و مدیر گروه سرود و مدیحه سرایی امیرالنیا تجلیل شد.

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

دستاوردهای انقلاب باید با ابزار هنر منتقل شود

«حسین غفاری» از هنرمندان عرصه ادبیات دفاع مقدس ارومیه نیز به‌عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۳ شمسی معرفی شد. وی متولد سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان ارومیه و یکی از نویسندگان پرتلاش و متعهد عرصه ادبیات دفاع مقدس و بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان می‌باشد که تولید و انتشار چندین عنوان کتاب از جمله «مشک و بیدمشک، براده‌های خورشید، جاده‌های سخت، نورنامه، آسمان به گوش، نسل خورشید، آینه‌های اخلاص و مسافر با موضوع دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از این نیز واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی طی سال ۱۳۹۷ شمسی در قالب ویژه برنامه ادبی «گوروش» از حسین غفاری تجلیل کرده بود.

کد خبر 1758881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha