اختصاص ۱۳۱ میلیون رینگیتِ مالزی به ساخت مساجد در ۲۰۲۴

وزیر ارشد ایالت «صباح» مالزی گفت: دولت ایالتی به برنامه‌های مربوط به توسعه آموزه‌های اسلامی بسیار متعهد است و برای ساخت مسجد در سال ۲۰۲۴، ۱۳۱ میلیون «رینگیت» اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailyexpress»، داتوک «حاجی نور»، وزیر ارشد ایالت «صباح» در شمال شرقی مالزی گفت که دولت ایالتی به برنامه های مربوط به توسعه آموزه های اسلامی در این ایالت بسیار متعهد است.

وی در این باره گفت: برای سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۳۱ میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) برای توسعه و راه اندازی مدارس دینی و مساجد و همچنین برنامه های معنوی تحت نظارت اداره امور مذهبی اسلامی دولتی اختصاص یافته است.

او در مراسم افتتاحیه مسجد «الفلاح» در «کاپایان» گفت: این بخشی از تلاش‌های ما برای ادامه حمایت از برنامه‌های مربوط به توسعه و همچنین بهبود آموزه‌های اسلامی دولت است.

«حاجی نور» گفت: برنامه‌های مرتبط با توسعه اسلامی را می‌توان با حمایت قاطع سازمان‌های دولت فدرال مانند اداره توسعه اسلامی مالزی، بنیاد توسعه اقتصادی اسلامی مالزی و دیگر نهادهای مذهبی اسلامی اجرایی کرد.

وی افزود: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که رفاه و نیازهای آنها همیشه مورد توجه قرار گرفته و مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر ارشد ایالت صباح مالزی گفت: به خواست خدا، دولت ایالتی همیشه نظارت خواهد کرد و بهترین تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که موسسه های مذهبی و مساجد در این ایالت می توانند به طور مؤثر و درخشان فعالیت خود را انجام دهند.

«حاجی نور» با اشاره به نقش مهم مساجد در جامعه تاکید کرد که باید در راستای مدرن‌سازی که صورت می‌گیرد، مساجد را توانمند کرد تا واقعا برای توسعه جامعه در جهت ترقی و تمدن تلاش کنند.

وی گفت: باید رویکردهای متعددی اتخاذ و اولویت بندی شوند تا مساجد به مراکز توسعه انسانی به ویژه در جامعه امروزی تبدیل شوند.

وزیر ارشد ایالت صباح مالزی خاطرنشان کرد که مساجد باید با انجام مطالعات به مراکز معارف و فعالیت های اسلامی تبدیل شوند.

وی تصریح کرد که علاوه بر این مساجد باید کلاس های علمی دیگری برای دروس کامپیوتر، علوم، ریاضی و غیره را تشکیل دهند.

«حاجی نور» گفت: در واقع مساجد علاوه بر اینکه یک مرکز عبادی در جامعه محلی هستند باید به عنوان مرکز امور زنان، جوانان و کودکان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: توسعه نهاد مسجد در توسعه جامعه و مسلمانان به ویژه در دوران معاصر که به طور فزاینده ای چالش برانگیز است، بسیار مهم است.

این مقام مالزیایی همچنین گفت که ارتباط جامعه مسلمانان و مسجد را نمی توان از هم جدا کرد زیرا مسجد از زمان پیامبر اکرم (ص) رکن و قلب فعالیت های جامعه بوده است.

کد خبر 1758913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha