اعطای ۲ هزار قطعه زمین در حمایت از جوانی جمعیت در جنوب کرمان

در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط در جنوب کرمان خبر داد.

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛  جوانی جمعیت یکی از مولفه های قدرت هر کشوری است و آنچنان اهمیت دارد که سال هاست مقام معظم رهبری بر موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید دارند و می فرمایند؛ «امروز حفظِ جمعیّتِ جوانِ کشور یکی از ابزارهای قوّت است؛ اینکه بنده زیاد روی موالید تکیه میکنم، به خاطر این است. کشور ما امروز کشور جوانی است؛ اگر چنانچه موالید در این کشور به قدر لازم و به قدر کافی تولید نشوند - که الان به قدر کافی نیست - چند صباح دیگر، چند سال دیگر نسل جوان در کشور کمیاب خواهد شد. آن وقت کشوری که در آن جوان کم است، پیشرفتش [هم] کم است. یکی از ابزارهای قدرت حفظ اکثریّت جوان در جامعه است». 

در گذشته شعار فرزند کمتر زندگی بهتر باعث شد تا فرهنگ تک فرزندی و یا دو فرزندی در جامعه نهادینه شود و امروز قاعدتاً تغییر نگرش تک فرزندی نیاز به فرهنگ سازی دارد و یکی از راهکارهای تحقق این مهم می تواند اجرای طرح های حمایتی و تشویقی فرزند آوری باشد.

رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از جوانی جمعیت می فرمایند؛ «مسئله‌ی فرزندآوری و نسل احتیاج دارد به قانون و دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی».

پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ قانونی تحت عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تایید شورای نگهبان رسید و تصویب شد. در این قانون تسهیلاتی به جوانی جمعیت اختصاص داده شده است و یکی از این تسهیلات تامین مسکن خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر است که راه و شهرسازی مکلف است آن را اجرا کند.

چچچووچ

ابراهیم امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جوانی جمعیت را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و گفت: در دولت سیزدهم برای جوانی جمعیت و فرزندآوری طرح های حمایتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: یکی از طرح های حمایتی جوانی جمعیت که راه و شهرسازی مکلف به انجام آن است، اعطای زمین به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم به بالا است.

وی بیان کرد: در جنوب کرمان طبق آخرین آمار ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که اولویت واگذاری زمین به افرادی است که فرم جیم آنها سبز باشد (یعنی از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند).

امیری اظهار کرد: تاکنون در جنوب کرمان در راستای طرح جوانی جمعیت و در قالب نهضت ملی مسکن ۲ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا در طرح جوانی جمعیت برای شهر جیرفت ۲ هزار قطعه زمین فراهم کنیم و ظرف ۱۵ روز آینده با حضور مردم طی قرعه کشی این زمین ها را واگذار کنیم.

کد خبر 1758915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha