پاسخ ایران به اسرائیل مقتدر و بازدارنده بود

امیر شاطری با بیان اینکه دنیا انگشت حیرت به دندان گزیدند و از قدرت ایران شگفت زده شدند، گفت: پاسخ ایران به اسراییل یک اقدام عزتمندانه، مقتدر، هوشمند و در عین حال بازدارنده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» امروز دوشنبه (۲۷ فروردین ) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی در راستای ارتقای توان رزم و قدرت ملی گام بر می دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با اشاره به ۲۹ فروردین روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: بازخوانی این روز نشانگر این است که بعد از ۴۵ سال از انقلاب، همزمان با رژه با آرمان های امام راحل بیعت می کنیم، امام راحل حامی ارتش بود.

وی با بیان اینکه تجدید بیعت با مقام معظم رهبری از دیگر اهداف روز بزرگداشت ارتش است، افزود: هر سال باید روز ارتش با صلابت تر از سال گذشته برگزار می شود.

شاطری با بیان اینکه روش جنگیدن ما فرق می کند و بعد از ۴۵ سال می توانیم ثابت کنیم آموزش های ما اسلامی و مکتبی است، ادامه داد: تجهیزات امروز ما بومی است و تمام دنیا در برابر ما ایستاده اند؛ امروز باید افتخار کنیم که با تمام محدودیت ها متکی بر تجهیزات داخلی خودمان هستیم، در دوران دفاع مقدس جنگ با تجهیزات کم شروع شد و اما هم اکنون در زمینه نظامی به خودکفایی رسیده ایم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا گفت: یکی از اهداف ما بازدارندگی است، سلاح های نقطه زن و دوربرد ما برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی و بازدارندگی است، ما از تجهیزات علیه هیچ کشوری استفاده نمی کنیم مگر اسرائیل که حقش بود.

وی خواستار تبیین اقدامات ارتش توسط رسانه ها شد و افزود: هم اکنون ما به این توانمندی، اقتدار، بازدارندگی و توان رزم رسیده ایم که هیچ کشوری جرات مقابله سخت با ایران را ندارد چراکه نیروهای انقلاب، نیروهای مومن و انقلابی هستند و تابع اوامر و مطیع امر ولایت فقیه است و همانند دژ محکم در مقابل دشمن ایستاده اند.

امیر شاطری با اشاره به برنامه های روز ارتش، گفت: هر سال نسبت به سال قبل رژه و توانمندی های بیشتری از ارتش را به نمایش می گذاریم که مهمترین هدف ما است.

وی با بیان اینکه یاد شهدا ماندگاری ما را بیشتر کرده است، گفت: برگزاری یادواره شهدای و دیدار با نماینده ولی فقیه از برنامه های این روز است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا گفت: با همکاری نهادها، ارگان ها و سایر گروه جهادی صیاد شیرازی تشکیل دادیم که خدمات شایانی در شهرستان فردوس انجام دادند و امسال در درمیان این مهم بعد از رژه انجام می شود.

امیرشاطری از برگزاری رژه موتوری ارتش در بلوار شهید صیاد شیرازی راس ساعت هشت صبح خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم در بحث مسائل امنیتی به ما کمک کنند و در نمایش اقتدار فرزندانشان با حضور خود سبب دلگرمی و پشتوانه ما شوند.

وی از تدارک ۱۲ برنامه همزمان با روز ارتش در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پرش چتر بازان از تیپ ۵۵ شیراز یکی از این برنامه ها است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا اولین وظیفه ارتش را امنیت مرزهای استان عنوان و تصریح کرد: ۴۰۰ کیلومتر مرز را بر عهده داریم که به نحو احسن نگهداری شده اند.

امیر شاطری با اشاره به اینکه حوزه های آبرسانی که برای برخی شهرستان ها، مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: برای آبرسانی به این مناطق، ارتش کمک شایانی داشته و هزار میلیارد تومان هم اعتبار وارد استان کرده ایم و ۲۶۴ واحد با ۵۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که در حوزه اقتصادی کمک شایانی به استان می شود.

 وی با بیان اینکه برای ۲۰ خانوار از طریق خرید احشام اشتغالزایی کرده ایم، گفت: تفاهم نامه با یک خیّر برای کاشت ۲۵۰ اصله نهال و حمایت از این خانواده ها منعقد کرده ایم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا گفت: در حوزه فرهنگی مجتمع آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای برای ۱۲ رشته راه اندازی کرده ایم، هچنین یک سالن عمومی تیر اندازی راه اندازی شده و باشگاه عمومی بدن سازی بعد از ۲۹ فروردین افتتاح می شود.

امیر شاطری گفت: ساخت ۷۲۰ واحد شخصی در فاز سوم برای کارکنان ارتش در حال اتمام است و در فاز چهار ۴۸۰ واحد است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در فاز پنجم ۹۰۰ واحد منعقد کرده ایم که ساخته خواهد شد.

به گفته وی تجهیزات ایران بازدارنده است، اسرائیل نیازمند این تنبیه بود، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر با اسرائیل فاصله داریم ؛ اسرائیل روش مقابله با ما را نمی دانست لذا دفاع ما همه جانبه و گسترده است و ما از تجهیزات بومی استفاده کردیم.

امیر شاطری با بیان اینکه دنیا انگشت حیرت به دندان گزیدند و از قدرت ایران شگفت زده شدند، گفت: این مهم تنها یک اقدام بازدارنده بود، اسرائیل ۶۰۰ کیلومتر است و گنبد آهنین برای این است که اسرائیل عمق استراتژیک ندارد.

وی با بیان اینکه دنیا انگشت حیرت به دندان گزیدند و از قدرت ایران شگفت زده شدند، گفت: پاسخ ایران به اسراییل یک اقدام عزتمندانه، مقتدر، هوشمند و در عین حال بازدارنده بود.

کد خبر 1758952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha