کانون‌های فرهنگی نقش اثرگذاری در جذب جوانان به نهاد مسجد دارند

نیکخواه گفت: کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند و از همین رو باید این کانون‌ها در تمامی مساجد استان فعال شوند.

رسول نیکخواه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را وسیع‌ترین شبکه فرهنگی مردم‌محور در کشور عنوان کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کانون‌های مساجد مهمترین مامن برای جوانان و نوجوانان و بستری برای رشد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اعتقادی آن‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، افزود: هدف از فعالیت کانون‌ها جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد است و برای رسیدن به این طرح همکاری سایر ارکان مساجد با کانون‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی بابیان اینکه ارتباط بین مساجد و کانون‌ها ازجمله وظایف محوری این نهاد محسوب می‌شود، ابراز داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ویژه‌برنامه‌های متعددی برای حضور جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند.

نیکخواه ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند و از همین رو باید این کانون‌ها در تمامی مساجد استان فعال شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان عنوان کرد: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به‌ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های مساجد هم همین هدف است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در دستور کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای نوین است.

نیکخواه اعلام کرد: بدون شک اگر جوانان در کانون‌ها حضوری اثربخش و کارگشا داشته باشند و خود را شریک در مدیریت و برنامه‌های کانون‌ها بدانند شاهد کانونی پویا و فعال خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان با اشاره به‌ضرورت حضور کانون‌های مساجد در فضای مجازی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دوران کنونی بسیار حائز اهمیت است و ضروری است از این بستر ارزنده به شایستگی استفاده و بهره‌برداری شود.

کد خبر 1758964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha