آغاز به کار طرح شهید دیالمه با حضور اولیه ۱۰ هزار نفر از معلمان کشور

دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» در قالب طرح شهید عبدالحمید دیالمه و با هدف ارتقای سطح آگاهی معلمان درس آمادگی دفاعی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» در قالب طرح شهید عبدالحمید دیالمه و با هدف ارتقای سطح آگاهی معلمان، دوشنبه(۲۷ فروردین) آغاز به کار کرد.
این طرح که افزایش آگاهی علمی معلمان درس آمادگی دفاعی را در راستای جهاد تبیین دنبال می‌کند؛ در ۶ دوره سه‌ماهه برگزار می‌شود.

حسین موحدی‌نیا، رئیس دبیرخانه راهبری کشوری درس آمادگی دفاعی واقع در کرمان گفت: از ۳۰ هزار نفر دبیر درس آمادگی دفاعی در کشور تاکنون ۱۰ هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: حدود دو میلیون نفر دانش‌آموز در کشور درس آمادگی دفاعی دارند که ۹۰ هزار نفر آنان در استان کرمان است.

موحدی‌نیا درس‌نامه نهضت اسلامی، مقاومت و امنیت، هوش مصنوعی، شناخت نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان و... را بخشی از سرفصل‌های آموزشی این دوره عنوان و بیان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر دبیر درس آمادگی دفاعی در استان کرمان است که تعدادی از آنان برای شرکت در دوره ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه هر هفته یک کلاس آموزشی و عموماً به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا آخرین جلسه هر دوره به صورت حضوری به میزبانی کرمان برگزار شود.

آغاز به کار طرح شهید دیالمه با حضور اولیه ۱۰ هزار نفر از معلمان کشور

موحدی نیا با بیان اینکه تا ۲۰ اردیبهشت امکان ثبت‌نام برای علاقه‌مندان فراهم است؛ افزود: با اساتید مطرح کشوری از جمله حجج اسلام قرائتی و راجی و استاد حسن عباسی هماهنگی لازم انجام شده است تا در این دوره‌ها از آنان استفاده شود.

وی علت نامگذاری طرح به نام شهید دیالمه را شهرت این شهید به سردار بصیرت و تبیین در نتیجه مبارزه او با تفکرات انحرافی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم افتتاح این دوره با تاکید بر اینکه آموزش باید منتج به پرورش شود؛ افزود: در غیر این صورت ضد پرورش نتیجه می‌دهد که برای این هدف ساز و کارها باید به گونه‌ای دیده شود تا پرورش که کانون اصلی آن در درون متربی است، احیا شود.
وی تعلیم و تربیت را امری فراتر از زمان محدود و نیازمند یک عمر صرف وقت دانست زیرا سخت ترین و مهم‌ترین ماموریت انسان است.
امام جمعه کرمان تاثیر نظارت و تربیت دینی را در درون افراد دانست و گفت: کانون پذیرش تربیت در درون افراد است و آموزش باید این امر را محقق کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در هر کدام از عناوین تربیتی و آموزشی توجه به این امر داشته باشیم که درون فرد غنی بشود، چنین تربیتی مانع از تاثیرپذیری از آفات و امراض است.

کد خبر 1758983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha