مسلمانان، سخاوتمندترین گروه در بریتانیا هستند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مسلمانان بریتانیا سخاوتمندترین گروه در این کشور هستند و سالانه بیش از چهار برابر بیشتر از میانگین بریتانیایی‌ها به امور خیریه کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «civilsociety»، بر اساس تحقیقات جدید، مسلمانان بریتانیا سخاوتمندترین گروه در این کشور هستند و سالانه بیش از چهار برابر بیشتر از میانگین بریتانیایی‌ها به امور خیریه کمک می کنند.

موسسه مشاوره ای «بلو استیت» گزارش داد که مسلمانان بریتانیا به طور متوسط ​​در طول ۱۲ ماه هر کدام ۷۰۸ پوند به خیریه‌ها پرداخت کردند، در حالی که این رقم برای جمعیت گسترده تر بریتانیا ۱۶۵ پوند است.

در این گزارش آمده است که مسلمانان در بریتانیا دو برابر بیشتر از میانگین بریتانیایی ها از طریق رویدادهای اجتماعی و از طریق چالش های شخصی مانند دویدن در ماراتن پول جمع آوری می کنند.

فاطی ایتانی، مدیر اجرایی «مجمع خیریه مسلمانان» به جامعه مدنی گفت که از این یافته‌ها تعجب نکرده است، اما دیدن این گزارش در مورد سخاوتمندی مسلمانان بریتانیا مایه دلگرمی است.

بر اساس این گزارش مسلمانان نه تنها به خیریه های اسلامی بلکه حتی به خیریه های غیردینی هم کمک مالی کرده اند.

بر این اساس ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان مسلمان بریتانیایی به یک موسسه خیریه اسلامی و ۱۴ درصد به یک موسسه خیریه غیردینی کمک مالی کردند.

تقریبا نیمی از مسلمانان بریتانیا گفتند که زکات خود را با پرداخت های متعدد اهدا کرده اند، که نشان می دهد فرصت های متعددی برای خیریه ها وجود دارد تا سهمی از کمک مالی یک فرد دریافت کنند.

به غیر از کمک های مالی به خیریه‌ها، ۱۷ درصد از مسلمانان بریتانیا اعلام کردند که در سال گذشته به صورت شخصی برای کمک به افراد نیارمندداوطلب شده اند، در حالی که این رقم در کل پاسخ دهندگان ۱۱ درصد است.

سه نفر از هر چهار مسلمان بریتانیایی در این نظرسنجی اعلام کردند که قبلا برای حمایت از افراد آسیب دیده از جنگ غزه کمک مالی کرده اند.

کمک‌های مالی به بانک‌های مواد غذایی و فروشگاه‌های خیریه با نرخ‌های مشابهی در میان جمعیت مسلمانان وجود داشته است.

ایتانی گفت: کمک به دیگران از ارکان اساسی اسلام است؛ انفاق زکات بر کسانی که توان مالی دارند واجب است و انفاق داوطلبانه نیز بسیار تشویق می شود.

وی افزود: هر سال به‌ویژه در ماه رمضانمی‌بینیم که جامعه مسلمانان بریتانیا میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج از بریتانیا تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

«مجمع خیریه مسلمانان» همه اهداکنندگان را تشویق می‌کند که هوشمندانه و ایمن کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های آنها حداکثر تاثیر را برای افراد نیازمند ایجاد می‌کند.

برای مؤسسات خیریه ای که با جامعه مسلمان کار می‌کنند، مهم است که در تعامل خود شفاف و استراتژیک باشند تا اطمینان حاصل شود که یک رابطه خیریه قوی بر اساس اعتماد و تأثیر طولانی مدت وجود دارد.

«یاسمین میا»، استراتژیست ارشد بلو استیت گفت: هنگام بررسی یک نظرسنجی ملی به نکاتی برخوردیم که نشان می‌دهد ک مسلمانان بریتانیا سخاوتمندترین گروه در این جامعه هستند.

کد خبر 1759053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha