بازدید از روند اجرایی طرح شهیدعلی عرب و شهید عجمیان در مدارس یاسوج

دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور به‌منظور تحقق رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و برقراری عدالت تربیتی از روند اجرای طرح شهید عجمیان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به‌منظور تحقق رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و برقراری عدالت تربیتی و آموزشی و در راستای بهسازی ، شاداب‌سازی و بازسازی فضای فیزیکی، تجهیز مدارس به سیستم های سرمایشی و گرمایشی محمدرضا عامریان دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور به همراه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از برخی مدارس شهر یاسوج و حومه از جمله دبیرستان دخترانه مهدیه،دبستان پسرانه و دخترانه رازی و ......  بازدید و از نزدیک روند اجرای این طرح ها و مشکلات پیش روی این مدارس را پیگیری کردند. 


دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور در این بازدید، گفت:هدف از سفر به یاسوج بررسی و احصاء مشکلات اولویت دار پیش روی مدارس، پیگیری اجرای طرح های در دست اقدام این قرارگاه نظیر طرح شهید علی عرب ، طرح شهید عجمیان و طرح شهید سلیمانی است. 


محمدرضا عامریان، افزود:قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر یک سامانه مدیریتی تنظیم‌گر و تسهیل‌گر فرابخشی است که رسالت وضعیت‌سنجی، نیازسنجی، اولویت‌بندی، شناسایی منابع و ظرفیت‌های استان ها را برعهده دارد . 


وی، گفت:ارتقاء عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و باکیفیت، افزایش مشارکت اجتماعی و تربیتی اولیاء، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی، مردمی و خیریه و غیردولتی برای بازسازی،زیباسازی و  بهسازی فضاهای  آموزشی ، پرورشی و ورزشی از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه است. 


در این بازدید علاوه بر مدیران مدارس مورد بازدید، صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مهمترین و عمده مشکلات پیش روی مدارس شهرستان بویراحمد را در زمینه هایی از جمله کمبود فضای فیزیکی،تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی،نداشتن سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد، نداشتن سرویس بهداشتی کافی،دوربین مدار بسته ،مطرح و خواستار کمک و مساعدت این قرارگاه برای مرتفع کردن این‌مشکلات شد. 


در پایان دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور و مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان قول مساعد دادند بخشی از این مشکلات را از طریق تامین اعتبار توسط وزارتخانه آموزش و پرورش، سازمان نوسازی کشور و بخشی را هم از طریق کمک خیرین، گروه‌های جهادی و سایر موسسات و نهادهای خیریه مرتفع نمایند.

کد خبر 1759061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha