برگزاری جشنواره فرهنگی «السفیر» در مسجد کوفه

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی «السفیر» به مناسبت ورود مسلم به عقیل به کوفه در مسجد کوفه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله کربلا الدولیه، فعالیت‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «السفیر» روز گذشته (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) به مناسبت  احیای روز ورود مسلم بن عقیل (ع) به عنوان فرستاده امام حسین (ع) به کوفه در مسجد کوفه آغاز شد.

این جشنواره با حضور شخصیت‌های دینی، دانشگاهی و رسانه‌ای و نمایندگان عتبات عالیات به مدت سه روز در مصلای مسلم بن عقیل (ع) برگزار می‌شود و شامل فعالیت های متعددی از جمله شعر عربی و مردمی، مسابقات قرآنی و  مسابقات فرهنگی و علمی خواهد بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای قاری مسجد کوفه، شیخ علاء صادقی آغاز شد و سپس مهندس علی صاحب الجبوری، مسئول دبیرخانه مسجد کوفه سخنرانی کرد.

وی در سخنانی گفت: شهادت امام حسین (ع) به انقلاب خاتمه نداد، بلکه از نظر رفتاری بر مسلمانان در آن زمان تاثیر گذاشت و این تاثیر تاکنون نیز ادامه دارد  و در گفتار و کردار نسل‌ به نسل‌ منتقل می‌شود.

وی افزود: آنچه در واقعیت عملی امروز در زندگی به آن نیاز داریم، نیازمند اصلاح در همه زمینه‌های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی است.

الجبوری تصریح کرد: شهر کوفه امروز الگو است و از نظر ساخت و ساز و توسعه تا به جایگاه متناسب خود برسد، زمان نیاز دارد . شهر کوفه و محراب امام علی(ع)  تا روزی که پایتخت جهان به دست امام منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسد، باید ساخته شود.

دکتر احسان جعفر، معاون دینی و فرهنگی دیوان وقف شیعه عراق نیز در سخنانی در این مراسم، گفت: پایبندی به انقلاب امام حسین و فداکاری مسلم بن عقیل (ع)  و پیروی از رویکرد محمدی، مسلمانان را از حملات انحرافی فکری دور می‌کند.

در این مراسم همچنین، شاعر نجاح العرسان، شعری را قرائت کرد و پس از آن در فیلم کوتاهی از جشنواره سفیر پخش شد و در ادامه کرار الفتلاوی به ذکر مناجات پرداخت.

کد خبر 1759078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha