ارتش جمهوری اسلامی ایران خدامحور و معنویت‌گرا است

امیر شاطری با تأکید بر اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خدامحور و معنویت‌گرا است، گفت: هوشیاری و بصیرت ارتشیان در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری امروز (۲۸ فروردین) در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد آجا مستقر در استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: بازخوانی رخداد ۲۹ فروردین ماه به عنوان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز با فرمان تاریخی امام راحل در هر سالی بر ما واجب، لازم و ضروری است که وقایع آن روز را متناسب با امروز تبیین و تشریح کنیم.

وی با یادآوری اینکه در اوایل انقلاب دشمنان با همراهی با عده‌ای از دوستان ناآگاه پافشاری بر اعلام اضمحلال ارتش داشتند، گفت: امام خمینی(ره) با ثبت روز ارتش همه توطئه‌های دشمنان خنثی کرد و مُهر محکمی زد بر تثبیت انقلاب اسلامی به عنوان اینکه ارتش باید باشد لذا ما وظیفه داریم حمایت آن امام همام را همیشه گرامی بداریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما ارتشی‌ها بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) پیمان دوباره می‌بندیم، افزود: پیشرفت‌هایی که تاکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش داشته در سطح قابل قبول و برجسته‌ای در دنیا است.

شاطری با بیان اینکه پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی ایران جزو برترین پیشرفت‌های دنیا در بخش‌های گوناگون است که در شرایط تحریم و کمبود منابع رخ داده و کاری بسیار فوق‌العاده است، ادامه داد: تسلیحات ارتش در قبل از انقلاب وارداتی اما امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از نظر ساختاری، آموزشی، تسلیحاتی و … مستقل شده است.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب امکان بهره‌مندی از همان تجهیزات وارداتی را نداشتیم چرا که فناوری آن برای کشورهای غربی بود و از این جهت مستشاران زیادی در ایران وجود داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: امروزه نه تنها مستشار خارجی در ایران وجود ندارد بلکه به برخی از کشورها مستشار برای راهنمایی کردن افسران و نیروهای نظامی آن‌ها می‌فرستیم که این مهم با اصل خودباوری محقق شده است.

شاطری  با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش خدامحور و معنویت‌گرا و با روحیه اخلاص و ایثار است، افزود: نمونه معنویت‌گرایی ارتش را در دوران دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: هوشیاری و بصیرت ارتشیان در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان ایران بوده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خصلت مردمی بودن یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که آن را در مقایسه با نیروهای نظامی و ارتش دیگر کشورها ممتاز کرده است و همین خصلت باعث شد که در سیل و زلزله و … کمک‌رسان و گره‌گشای از امور مردم باشد.

شاطری در پایان افزود: امروز در اوج وحدت بین نیروهای نظامی و انتظامی کشور از ارتش، سپاه و بسیج و … هستیم که بابت این نعمت خداوند را شاکر هستیم.

کد خبر 1759087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha