نشست آشنایی با سبک زندگی قرآنی در افغانستان برگزار شد

نشست علمی – قرآنی «آشنایی با سبک زندگی قرآنی» در مدرسه پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جامعه المصطفی العالمیه، نشست علمی-  قرآنی با عنوان«آشنایی با سبک زندگی قرآنی» در مدرسه علمیه صادقیه ولایت کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر و برادر و با سخنرانی خانم ها حمیده مرادی، هاجر حسن زاده و عاطفه موحدی و دبیری خانم شکیبا یوسفی برگزار گردید.

خانم هاجر حسن زاده در ابتدای این نشست به تبیین مفهوم سبک زندگی قرآنی پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی عبارت است از روش خاص که توسط آن عناصر، پدیده ها و اشیاء ارزش گذاری می شوند.

وی در مورد اهمیت سبک زندگی قرآنی و اسلامی افزود: تمام دغدغه بشر امروزی دست یابی به شیوه زندگی همراه با آرامش می باشد، که  گم شده انسان های معاصر است، رفاه اقتصادی، امنیت، ثروت، دانش و ثبات سیاسی تضمین کننده یک بخش کوچک از آرامش است؛ اما وسیله حتمی برای بدست آوردن آرامش نیست؛ به همین سبب بیشترین آمار خودکشی در کشورهایی به وقوع می پیوندد که دارای رفاه اقتصادی و ثبات سیاسی و امنیتی می باشد، اما از دست یافتن به شیوه زندگی که بتوان در سایه آن به آرامش و اطمینان رسید عاجز است.

وی افزود: مکاتب فکری بشری خالی از معنویت همگی ساخته و پرداخته شده شیوه تفکر ناقص بشر است که هنوز مردم را به آرامش لازم نرسانده و آسیب های جدی بر شیوه زندگی انسان ها وارد ساخته است.

وی با بیان این که ادیان آسمانی، بجز دین مبین اسلام، طبق خواهش های نفسانی روحانیون آنها تحریف شده و به شدت ناقص می باشد، یادآور شد: تنها جهان بینی و ایدئولوژی که تضمین کننده این آرامش و سعادت است دین اسلام و در پناه دستورات قرآن کریم است که انسان ها را به شیوه درست زندگی کردن توصیه می کند.

کارشناس دیگر برنامه سرکار خانم حمیده مرادی سبک زندگی از نگاه قرآن را مورد بررسی قرار داده و شاخصه های مهم سبک زندگی قرآنی را در خدا باوری، اعتقاد به حقانیت نبوت و امامت، و معاد باوری ذکر نمود.

وی با استناد به آیات و روایات اصول و فواید سبک زندگی اسلامی را به هدف مند شدن زندگی، رو یا رویی با مشکلات، شادابی، انجام کار های خوب و دوری از کار های نادرست خلاصه نمود.

خانم مرادی افزود: جامعه وقتی به امنیت، رفاه، اعتماد، اطمینان و تعادل می رسد که افراد آن دست ازهنجارشکنی ها و انجام کارهای نادرست بر دارد، درصورتی این کار واقع شدنی است که انسان بالای رفتار و گفتار خود طبق سفارش قرآن کریم ناظر احساس کند و بداند که در برابر تک تک رفتار خود ثواب و عقاب کسب می نماید.

در پایان این نشست خانم عاطفه موحدی به الگو های سبک زندگی قرآنی پرداخت و گفت: بهترین الگو های رفتار انسان مسلمان پیامبران و امامان معصوم(ع) می باشند که بر مسلمان لازم است ابتدا نسبت به رفتار و شخصیت آنها اطلاع و معرفت کسب کنند و سپس آنها را در زندگی خود الگو قرار دهند.

کد خبر 1759088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha