برگزاری جشن‌های دهه کرامت با الهام از شعار سال

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه در بزرگداشت دهه کرامت فرصت الهام از شعار سال وجود دارد، گفت: این دهه و جشن‌ها و برنامه‌هایش فرصت مناسبی است که بدانیم مشارکت مردم در همه امور و ساحات ازجمله فرهنگ، اقتصاد، ترویج شعائر دینی و بزرگداشت مناسبت‌ها ضرورت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» در گفتگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان و در پاسخ به این سوال که ستاد بزرگداشت دهه کرامت با توجه به شعار سال چه اقداماتی را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: در دهه کرامت فضای الهام گرفتن از شعار سال وجود دارد؛ شعار سال بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید دارد و دهه کرامت موسم جشن های مردمی با محور وجود مقدس امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است که می توانیم از این شعار در برگزاری جشن ها و اجرای برنامه های این دهه الهام بگیریم.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: این دهه و جشن ها و برنامه هایش فرصت مناسبی است که بدانیم مشارکت مردم در همه امور و ساحات ازجمله فرهنگ، اقتصاد، ترویج دین و بزرگداشت مناسبت ها ضرورت دارد و این مشارکت و حضور بر کیفیت و اثرگذاری کارها می افزاید.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مورد اجرای طرح «هر مسجد یک رسانه» نیز بیان کرد: در قالب این طرح مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی و هنری مستقر در محلات دیده شده اند که بهترین جا برای تربیت هنرمندان و فعالان رسانه ای هستند.

وی افزود: همانطور که در تئاتر، فیلم و سرود حرکت هایی را آغاز کرده ایم امسال ابرپروژه «هر مسجد یک رسانه» را کلید زدیم و امیدواریم بتوانیم هزار نفر را که بتوانند رسانه محلی خود را اداره کنند، تربیت کنیم و مساجد بتوانند محور فعالیت های رسانه ای محلات، روستاها و شهرهای خودشان باشند.

حجت الاسلام خداداده در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه این طرح شروع شده و در استان ها شناسایی های ابتدایی انجام می شود و با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش های تخصصی در حوزه رسانه به آنها داده می شود و ان شاءالله در سال های آینده بتوانیم چهره های جدیدی را از بستر مسجد برای حضور در عرصه رسانه تربیت معرفی کنیم.

کد خبر 1759115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha