برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در ۵ امامزاده شهرستان بیرجند و درمیان

حجت الاسلام خدایی گفت: مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پنج امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان های بیرجند و درمیان برگزار می شود.

حجت الاسلام دادخدا خدایی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در امامزادگان باقریه شهرستان بیرجند و امامزاده روستاهای نوزاد، سیدان، ساقی و یُشد برگزار می شود.

وی افزود: مراسم عزاداری در امامزادگان باقریه با حضور هیأت های مذهبی برگزار می شود و پس از ورود هیأت های مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری؛ برنامه های محوری آستان مقدس با حضور حجت الاسلام مشرفی امام جمعه موقت شهرستان بیرجند به عنوان سخنران ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام خدایی یادآورشد: برای بهره مندی از سخنران محوری و مداح، از ظرفیت مبلغان و مداحان بومی استفاده شده است و امسال هم مانند سنوات گذشته مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در پنج امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان های بیرجند و درمیان برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه‌داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 1761303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha