بیش از ۱۸ ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی در جهرم برگزار شد

شعبانی گفت: همزمان با هفته «هنر انقلاب اسلامی» بیش از ۱۸ ویژه برنامه با حضور پرشور هنرمندان متعهد و انقلابی در شهرستان جهرم برگزار شد.

محمدحسن شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس با بیان اینکه هفته «هنر انقلاب اسلامی» به پاس زحمات شهید آوینی برگزار می شود، اظهار داشت: گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی، سید شهیدان قلم به عنوان هنرمند متعهد و شاخص دینی، پاسداری از ارزش‌های معنوی انقلاب است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این هفته با رویکرد فرهنگی و هنری برگزار شد، افزود: هنر انقلاب، هنری است که متأثر از فضای حاکم بر زمان انقلاب است که هنرمند عکس العمل خودش را با یک اثر نشان میداد و این مهم امروز باید مغتنم شمرده شود و در سطح شهرستان با تجلیل از این هنرمندان به کارهای مهم به همت ادارات باید پرداخت.

وی، تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی، تلاش برای معرفی و برجسته سازی چهره شاخص هنر انقلاب، استفاده از ظرفیت همه رشته های هنری برای تبیین و معرفی مصادیق هنر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان جهرم از جمله اهداف این هفته عنوان کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه‌ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است، افزود: هنر انقلابی هنری برگرفته از مضامین اسلامی و در خدمت اهداف عالی انقلاب اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده‌سازی جهان برای عرصه ظهور حضرت حجت (عج) است.

شعبانی با اشاره به اینکه هنرمند با زبان هنر که زبان تاثیر گذاری است، باید حق را بیان‌ و ارزش ها را تبلیغ کند، ادامه داد: از ظرفیت همه هنرمندان دلسوز شهرستان جهرم در همه مسائل استفاده شود و اعضای این ستاد تولید محتوا در فضای مجازی را در اولویت خود قرار دهند. 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه بیش از ۱۸ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان برگزار شد، اعلام کرد: سرکشی و تجلیل از خانواده معظم شهدای هنرمند، تجلیل از فعالان هنرمند قرآنی، برگزاری مسابقه نقاشی، اکران فیلم‌های انقلابی، نواختن زنگ هنر انقلاب اسلامی در مدارس، مراسم تجلیل از هنرمندان، برگزاری شب قرار بهاری، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجرای گروه سرود، برگزاری کارگاه‌های جهاد تبیین و سبک زندگی اسلامی، برگزاری نمایشگاه خطاطی انجمن خوشنویسان، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای هنرمندان بسیجی از برنامه های شاخص این هفته در شهرستان جهرم بوده است.

کد خبر 1759125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha