اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه به اندام دشمنان انداخته است

طاهری گفت: امروزه اقتدار ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لرزه به اندام دشمنان انداخته است.

سلیمان طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور افزود:بیست و نه فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است. همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و در نتیجه همصدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.

 طاهری با اشاره به برنامه های  اجرایی در روز ۲۹ فروردین، خاطر نشان کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح  روز چهار شنبه ۲۹ فروردین ماه راس ساعت ۸:۳۰ صبح در بزرگراه امام(ره) محدوده میدان شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی، برگزاری همایش پیاده‌روی، تجلیل از خانواده‌های شهدا از شاخص ترین برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش در کرمانشاه است.

ارشد نظامی ارتش در غرب کشور، اظهار کرد:  امروز ارتش جمهوری اسلامی در مقابل هر تهدیدی که از دشمن سر بزند آمادگی و توان مقابله بیشتر از قبل دارند. ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است.

وی گفت: نیروی مسلح مردمی و تحت فرماندهی کل قوا و  سربازان مومن و انقلابی تکیه گاه محکمی برای حفظ و حراست از  جمهوری اسلامی ایران است لذا نیروهای مسلح، امروز امنیت پایدار و بستر مناسبی  برای توسعه کشورفراهم کرده است.

کد خبر 1759138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha