آیین قرعه‌کشی ۹۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت شهر جدید امیرکبیر برگزار شد

آیین قرعه‌کشی ۹۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت شهر جدید امیرکبیر امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با حضور نماینده متقاضیان و مسئولان در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سعید میرزایی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی امروز در آیین قرعه کشی واگذاری زمین به متفاضیان شهر جدید امیرکبیر، با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت یکی از موضوعات مورد تأکید دولت است، گفت: طبق قانون جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشند مشمول دریافت رایگان ۲۰۰ مترمربع زمین هستند.

وی همچنین با بیان اینکه افرادی که چهار فرزند آنان زیر ۲۰ سال سن دارند نیز می‌توانند از ۲۰۰ مترمربع زمین رایگان بهره‌مند شوند، ادامه داد: بنا به تاکیدات و توجه دولت سیزدهم، به مقوله جمعیت، همه استان‌ها موظف به اجرای ماده چهار قانون جوانی جمعیت هستند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه سال گذشته و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۹۷ قطعه زمین در محله ۲ شهر جدید امیرکبیر به متقاضیان واگذار شد، اظهار داشت: همچنین ۱۶۶ قطعه زمین در محله سه و چهار در شهر جدید امیرکبیر تامین شد.

میرزایی همچنین با بیان اینکه محله پنجم شهر جدید امیرکبیر به طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شده است، اظهار داشت: برخی خانواده‌ها توان پرداخت مبلغ مازاد بر ۲۰۰ متر را نداشتند، طرح محله پنجم مورد بازنگری قرار گرفت و از ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیرکبیر ۳۰۷ قطعه به ۲۰۰ متری، ۳۰۰ قطعه به ۴۰۰ متری و مابقی به ۳۰۰ متر تبدیل شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیر کبیر و مهاجران در ادامه با بیان اینکه  قرعه کشی برای واگذاری زمین‌های محله پنجم شهر جدید امیرکبیر انجام شده و تاکنون ۴۰ متقاضی خواهان زمین ۴۰۰ متری هستند، گفت: در محله‌های ۹، ۱۰، ۱۵ و ۱۶ این شهر هم هشت هزار قطعه زمین در نظر گرفته شده که به قطعات ۲۰۰ متری واگذار می‌شود.

کد خبر 1759164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha