ضرورت تشکیل بانک اطلاعات مفاخر لرستان  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: با توجه به‌ضرورت آشنایی نسل جوان با مفاخر استان، لازم است بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،   اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی و ساماندهی امور انجمن مفاخر و مشاهیر لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت بزرگان موسیقی، شعر و ادب نه تنها به احیای جنبه‌های مختلف هنر می‌انجامد؛ بلکه بر مشارکت و همت بیشتر جوانان در فعالیت‌های هنری تاثیر می‌گذارد.   ضرورت حمایت از مفاخر فرهنگی، هنری لرستان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت حفظ مواریث فرهنگی، تاکید کرد و افزود: حمایت از مفاخر فرهنگی، هنری، نخبگان، پیشکسوتان و ارتقای جایگاه و منزلت انسانی ضروری است.  

روانشاد با اشاره به نقش‌آفرینی کم‌رنگ این انجمن در سال‌های گذشته، گفت: باید تلاش کنیم مفاخر فرهنگی استان بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند تا پیوند هویتی نسل جدید با گذشته خویش استوارتر شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی بانک اطلاعات مفاخر استان، گفت: این بانک اطلاعاتی باید در اسرع وقت تشکیل شود و لازم است که همه مفاخر استان در این بانک اطلاعاتی در قالب یک طرح پژوهشی و مصوبه انجمن آثار مشاهیر و مفاخر فرهنگی استان در دستور کار قرار بگیرد.

برگزاری یادواره پدر خوشنویسی خرم‌آباد 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برگزاری یادواره پدر خوشنویسی خرم‌آباد زنده‌یاد ‌ «محمدصادق سیف»  طی هفته آینده در خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: برگزاری بزرگداشت «درویش‌رضا منظمی»  و بزرگداشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری»  در سه ماهه نخست سال جاری از سوی انجمن مفاخر لرستان نیز انجام خواهد شد.   

روانشاد گفت: نکوداشت مقام علمی مفاخر و مشاهیر لرستان در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری  به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی و سالروز ولادت این بزرگان، در دستور کار دستگاه فرهنگ و هنر لرستان قرار دارد.

اجرای طرح «هفت بحر هنر» در لرستان  

وی به اجرای طرح «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ، هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر لرستان اشاره کرد و افزود: این طرح به زودی با همکاری صندوق اعتباری هنر در استان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1759169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha