۳.۵ میلیون گردشگر در نوروز امسال وارد کردستان شد/اجرای رویداد هزار دف در پالنگان

مهرزاد گفت: امسال سه میلیون و پانصد هزار نفر مهمان نوروزی وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز و عید فطر سه میلیون و پانصد هزار نفر وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیر هتلی دارد، افزود: در صورت نیاز برای اسکان اضطراری گردشگران از آموزش و پرورش کمک می‌گیریم و از ظرفیت روستاها نیز برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اذعان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی و گردشگری فرصتی برای کردستان است و باید در این راستا فعالیت شود.

وی ایران را هفتمین کشور جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری خواند و گفت: به لحاظ جذب گردشگر متاسفانه عقب هستیم.

مهرزاد با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید در کردستان ثبت ملی شد، اعلام کرد: کردستان آثار تاریخی زیادی دارد و در تلاشیم که روستای پالنگان ثبت جهانی شود و مطالعات آن هم‌اکنون در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی در کردستان اعلام کرد: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، مراسم نوروز پالنگان، مراسم نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی سال قبل ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: کردستان دومین استان کشور به لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سال گذشته شناخته شد و آخرین جمعه فروردین ماه شاهد برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در پالنگان خواهیم بود.

مهرزاد به بخش صنایع دستی پرداخت و یادآور شد: سال قبل بیش از چهار میلیون دلار صادرات صنایع دستی در مرزهای سیرانبند و باشماق داشتیم و ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتکاران پرداخت شد.

کد خبر 1759173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha