بیش از ۹۵۰ واحد مسکن روستایی در گیلان به بهره برداری می رسد

دائمی گفت: همزمان با آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن بیش از ۹۵۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حامد دائمی در جمع خبرنگاران به آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در این ایام برنامه های متنوعی اجرایی خواهد شد گفت: ۹۵۵واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از ۷میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان در این دهه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی (طرح‌های نوسازی و بهسازی) و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها طی چند دهه پس از انقلاب از جمله برنامه های این بنیاد بود که انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این شاخص در کشور ۵۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان افزود: از ابتدای دی ماه سال گذشته تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ در راستای نهضت ملی مسکن در روستاها به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ شده است.

دائمی به همکاری بانک‌های عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان این نهاد انقلاب اشاره و اظهار کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور در شاخص تعداد پرونده‌های انعقاد قرارداد شده با بانک‌های عامل از محل اعتبار سال ۱۴۰۲ مسکن روستایی شد. 

کد خبر 1759205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha