ماجرای تخم‌مرغ سحرآمیز پیرزن و ساخت مسجد کشمیر

اهدای تخم‌مرغ از طرف یک زن سالخورده در تلاش برای جمع‌آوری کمک مالی به منظور ساخت یک مسجد جدید در کشمیر، باعث سرعت بخشیدن غیرمنتظره‌ در پیشرفت ساخت این پروژه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «aboutislam»، در نمایشی خارق‌العاده از سخاوت، اهدای یک زن سالخورده در تلاش برای جمع‌آوری کمک مالی به منظور ساختن یک مسجد جدید در کشمیر، باعث سرعت بخشیدن غیرمنتظره‌ در پیشرفت ساخت این پروژه شد.

این تخم مرغ که دارای ارزش  ۸ روپیه در بازار است، در یک مزایده پرشور که توسط کمیته اختصاصی مسجد برگزار شد موجب جمع آوری ۲۲۶ هزار و ۳۵۰ روپیه (حدود ۲۷۰۰ دلار ) شد.

یکی از اعضای کمیته مسجد گفت: ما در حال جمع آوری کمک های مالی بودیم که پیرزنی از یک خانه کوچک در حالی که سرش پایین بود و تخم مرغی در دست داشت نزد من آمد و از من خواست آن را به عنوان کمکی برای ساخت مسجد بپذیرم.

او خاطرنشان کرد که این زن یک بیوه بسیار فقیر است و با تنها پسرش در یک خانه کوچک مخروبه زندگی می کند.

خبر این حراج یا مزایده ساده به گوشه و کنار روستا رسید و مردم برای خرید تخم مرغ در مسجد حاضر شدند.

مانند هر حراج دیگری، این تخم مرغ بارها در دست‌های مختلف مردم جابجا شد و در نهایت هم آن را برای حراج دیگری بازگرداندند تا پول بیشتری برای مسجد جمع آوری شود.

مردی به نام «دنیش بهات» یک تاجر محلی که تخم مرغ را به قیمت ۷۰ هزار روپیه خریداری کرد،در این باره گفت: ما بسیار مشتاق هستیم که ساخت این مسجد را زودتر به پایان برسانیم و از آنجایی که مسجد قرار است، بزرگ باشد، بودجه مورد نیاز نیز بسیار زیاد است.

او افزود: من مرد ثروتمندی نیستم، اما این فقط اشتیاق و احساسات من نسبت به ساخت فضای مقدس مسجد بود که موجب شد این کار را انجام دهم و بابت آن بسیار خوشحالم.

دنیش بهات گفت: حضرت محمد (ص) بر ثواب ساختن مساجد تاکید داشتند و فرمودند که هر کس برای خدا مسجدی بسازد، خداوند برای او خانه ای در بهشت ​​می سازد.

وی تاکید کرد که این آموزه بر مزایای ابدی مشارکت در ساخت مسجد تاکید می کند؛ پاداش هایی که حتی پس از مرگ نیز برای افراد باقی می‌ماند.

کد خبر 1759237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha