لغو سخنرانی دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا به دلیل درخواست «حذف اسرائیل»

سخنرانی دانشجوی کارشناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در پی فشار گروه‌های طرفدار اسرائیل لغو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « jweekly»، «آسنا تبسم»،سخنرانی  دانشجوی کارشناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در پی فشار گروه‌های طرفدار اسرائیل لغو شد.

تبسم موسس یک گروه دانشجویی است که تجهیزات دانشکده پزشکی را در مناطق مورد نیاز در سراسر جهان توزیع می‌کند و کمک‌های شایانی به زلزله‌زدگان در زلزله سوریه و ترکیه کرد.

اما دانشگاه به این دانشجوی فعال اطلاع داد که به دلیل مطالب ضد صهیونیستی در وب سایتی که با صفحه ایسنتاگرام او پیوند دارد و در آن در مورد «حذف اسرائیل» مطلب گذاشته بود، نمی‌تواند سخنرانی علمی خود را ارائه کند.

«اندرو تی گیزمن»، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و معاون ارشد امور آکادمیک  در یک ایمیل اعلام کرد که دانشگاه این تصمیم را به دلیل نگرانی های امنیتی اتخاذ کرده است.

گیزمن نوشت: در حالی که رسانه‌های اجتماعی به درگیری‌های جاری در خاورمیانه دامن می‌زنند، خطرات اساسی مربوط به امنیت در همه جا احساس می‌شود.

او مدعی شد که این تصمیم هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد و تنها مسئله حفظ امنیت دانشگاه به دلیل پست جنجالی این دانشجو درباره اسرائیل در وب‌سایتی است که با اینستاگرام او پیوند دارد. 

اما تبسم در بیانیه ای نسبت به دلایل دانشگاه برای لغو این سخنرانی ابراز تردید کرد و گفت که این مراسم به دلیل کمپین نفرت نژادپرستانه، لغو شده است.

او گفت: من از کسانی که سعی در تبلیغ نفرت دارند تعجب نمی کنم؛ من تعجب می کنم که دانشگاهی که چهار سال در آن درس خوانده مرا در این شرایط رها کرد.

تبسم در وب سایت خود توضیحی در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین داده و صهیونیسم را یک «ایدئولوژی نژادپرستانه-استعماری» توضیف کرده بود.

او فلسطین را به عنوان کشوری در خاورمیانه دانست که در اشغال اسرائیل است.

مشخص نیست چه کسی این سایت را ایجاد کرده است که به صورت اول شخص نوشته شده و به نظر می رسد یک کار در حال پیشرفت با چندین صفحه خالی است.

گروه‌های یهودی در دانشگاه کالفرنیای جنوبی خواسته بودند تا با توجه به این مسئله در انتخاب خود برای سخنرانی تجدیدنظر کنند.

از سوی دیگر نیز گروه های دانشگاهی اسلامی و طرفدار فلسطین تصمیم گیزمن محکوم کرده و دانشگاه را به ساکت کردن عمدی دیدگاه‌های طرفدار فلسطین متهم کردند.

این در حالی است که در روزهای پس از ۷ اکتبر و در دوران حمات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تظاهرکنندگان در همبستگی با فلسطین در محوطه این دانشگاه تجمع می‌کردند و شعار می دادند «تنها یک راه حل وجود دارد، انقلاب انتفاضه.»

کد خبر 1759295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha