کانون‌های فرهنگی هنری بستری برای جذب جوانان به مسجد هستند

احمدی گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ دینی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و جذب آنها به مسجد دارند.

«اسماعیل احمدی» امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گچساران، اظهار کرد: اگر نگاهی به نقش مسجد در طول تاریخ اسلام داشته باشیم، مساجد همیشه نقشی محوری در فعالیت‌های فرهنگی هنری و تبلیغی داشته اند، و بعد ها هم عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و روستاها توسط مساجد انجام می‌ شده است.

مسئول کانون فرهنگی، هنری فاطمیون گچساران، افزود: کانون های فرهنگی، هنری مساجد، محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است، که تقویت این کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می شود.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ دینی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و جذب آنها به مسجد می باشند.

احمدی تصریح کرد: غفلت از کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و نقش آنها در جامعه جبران ناپذیر بوده، زیرا این کانون ها در مساجد، مجری انجام فعالیت های فرهنگی و هنری، و بهترین میزبان برای نسل نوجوان و جوان جامعه هستند.

وی اذعان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت های خود در راستای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش مهمی ایفا می کنند.

این فعال فرهنگی جوان، در پایان، تعامل مناسب اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با مردم و هیئت امنای مساجد را ضروری دانست و خواستار آسیب شناسی کارشناسی برای استفاده بهتر از ظرفیت این کانون ها برای توسعه فرهنگی جامعه شد.

کد خبر 1759330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha