رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش سطح ایمنی جاده ای از برنامه های اولویت دار است

جهانی رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش سطح ایمنی جاده ای را از برنامه های اولویت دار این اداره دانست و گفت: ۵۶ کارگاه جاده‌ای در استان مرکزی در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهرداد جهانی، گفت: کار گسترده‌ی پروژه‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقاء ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به شروع همزمان ۵۶ طرح مختلف در حوزه‌های مختلف راهداری، افزود: ساخت راه روستایی، مطالعات مسیر، احداث و تکمیل ساختمان راهدارخانه‌ها، پلیس راه‌ها، سوله ها و پایانه‌ها و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از جمله این طرح ها است.

 وی خاطر نشان کرد: با اتمام طرح‌های راهداری زمستانی و نوروزی و با توجه به مساعد شدن نسبی شرایط آب و هوایی، بر اساس برنامه‌ریزی بعمل آمده تعداد زیادی از پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه فعالیت‌های این اداره کل فعالیت خود را در سطح جاده‌های استان شروع کرده‌اند.


این مقام مسئول بیان کرد: در فاز نخست ۵۶ طرح شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، ۱۱ طرح بزرگ ایمنی، ۱۵ طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی فعال شده که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد این کارگاه‌ها به بیش از دو برابر خواهد رسید.


جهانی اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام را بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در اظهار داشت: مسلما میزان تخصیص منابع مالی در سرعت اجرایی طرح‌ها نقش بسزایی دارد که امیدواریم این مهم محقق شود تا شاهد رضایتمندی مردم از خدمات دولت باشیم.


وی پیگیری امور تا حصول نتیجه را تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی دانست و افزود: ایجاد تعامل و تعادل بین مطالبات مردم، مطالبات پیمانکاران و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از مهم‌ترین عوامل و اهداف در رسیدن به نتیجه مورد نظر است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه از تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار همسو با سایر طرح‌های یاد شده نیز خبر داد و افزود: افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران این اداره کل است که در راستای این هدف بصورت شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا می‌باشد.

کد خبر 1759341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha