راهبردهای فرهنگی و تبلیغی جدید؛ لازمه گسترش عفاف و حجاب

راهبردهای فرهنگی و تبلیغی نوین و روزآمد لازمه گسترش عفاف و حجاب در جامعه است که باید جایگزین روش‌های سنتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عفاف و حجاب مولفه ای مهم برای حوزه خانواده و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است و کانون گرم زندگی و آسایش جامعه زنان مرهون همین توصیه دینی و سنت دیرینه ایرانیان است که بر اثر فرهنگ غلط غربی و تبلیغات رسانه ای دشمن، در جامعه اسلامی دچار بحران شده است.

عفاف و حجاب در زندگی دختران و زنان ایرانی مشرق زمین سبقه طولانی و از دیربازان مطرح بوده ولی امروز به دلیل تبلیغات غلط دشمن به یک موضوع ناپسند تبدیل شده درحالی که امنیت و آرامش را به ارمغان می آورد.

دشمن تمام رسانه های خود را با هدف فروپاشی خانواده های ایرانی و انحراف نسل جدید معطوف به حجاب و عفاف کرده و بر حیا تاثیر گذاشته اما اندکی بررسی نشان می دهد که درجامعه ما نیز کمتر سرمایه گذاری برای تبلیغات و اغنا فکری صورت گرفته است.

نظام آموزشی، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و دلسوزان کشور در این مسیر نقش مهمی دارند و باید برای آن کار و سرمایه گذاری فکری انجام دهند تا در مقابل جنگ ترکیبی و تبلیغی دشمن دچار آسیب نشوند.

استراتژی فرهنگی و تبلیغی نوین لازمه گسترش عفاف و حجاب

ضرورت اقناع فکری نسل جوان پیراممون عفاف و حجاب

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در یکی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: این موضوع یکی از نیازهای جامعه و مایه مصونیت برای زنان است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی کار تبلیغی برای گسترش این فرهنگ ناب را مهم خواند و اذعان داشت: اغنا فکری و پاسخ به سوالات ذهنی به دور از اجبار برای مسائل دینی و گسترش فرهنگ اسلامی لازم است.

وی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی، خانواده ها و رسانه ها با آموزش و بیان واقعیت ها بر افکار جوانان برای پاسخ به سوالات دینی تاثیر بگذارند و آنان را نسبت به موضوعات دینی آگاه کنند.

استراتژی فرهنگی و تبلیغی نوین لازمه گسترش عفاف و حجاب

 گفتمان سازی حجاب و تولید محتوا رسانه ای

یکی از مهمترین راهکار در اقناع فکری ایجاد گفتمان اجتماعی و تولید محتوا رسانه ای است تا آنان که از روی عدم اطلاعات در مسیر اشتباه قرار می گیرند اینگونه به سوالات خود پاسخ دهند.

بسیاری از تبلیغات رسانه ای دشمن بر ایجاد یک جو روانی و حاشیه سازی قرار گرفته و جایگاه و موقعیت سنی نوجوانان و جوانان را اسباب تحریف و تاثیر احساساتی آنان قرار داده تا به اهداف خود برسد.

همین تصمیمات غرب باعث شده تا جوان و نوجوان ایرانی در خصوص موضوع حجاب عقب نشینی کند و شخصیت خود را در عریان سازی و یا ظاهر سازی بیابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان موضوع بی اطلاعی را از عوامل اساسی در بی حجابی و تقلید از فرهنگ غربی بیان کرد و گفت: اگر شناخت ایجاد شود آنگاه افراد مسیر واقعی را پیدا کرده و فریب نمی خورند.

حجت الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از بی حجابی ناشی شده ولی فرد علت آن را نمی داند و اگر آگاهی پیدا کند آنگاه بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

وی گفتمان سازی و فعالیت تبلیغی به روز و جدید را برای گسترش فرهنگ های اسلامی مثل حجاب مهم خواند.

استراتژی فرهنگی و تبلیغی نوین لازمه گسترش عفاف و حجاب

 شخصیت سازی برای نسل جدید با ابزارهای مفید

نوجوان و جوان ایرانی که به دنبال یافتن جایگاه و شخصیت سازی برای خود است را نباید فراموش کنیم بلکه باید به آنان بها داد و فرصت های مفید برای رشد و پیشرفت را به آنان معرفی کرد.

غفلت از شخصیت فردی و اجتماعی افراد باعث می شود تا آنان با ظاهر سازی این نیاز را تامین کنند در حالی که ایجاد بسترهای علمی، مشارکت اجتماعی، ورزشی، فعالیت های مدنی و هنری می تواند به رشد استعدادها و رفع ناهنجاری ها کمک کند.

اتاق فکر داخلی باید فعال شده و راهکارهای نوین ارائه دهد موضوعی که  نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در طرح پیشنهادی برای تحول نظام آموزشی به آن پرداخت.

ابوالفضل ابوترابی در طرح تحول مدارس به موضوع آموزش اعتقادات و مبانی دینی و رشد مهارت ها اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی امروز پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

استراتژی فرهنگی و تبلیغی نوین لازمه گسترش عفاف و حجاب

کانون های مساجد در کجای پازل حجاب قرار دارند؟

کانون های فرهنگی و هنری رسالت مهمی در گسترش فرهنگ حجاب دارند که با فعالیت های جدید و اغنا فکری در این مسیر گام بر می دارند.

معرفی حجاب برتر، گفتمان سازی، فعالیت های تبلیغی و نمایشگاهی و همچنین تمرکز بر فعالیت های تربیتی برای دختران از جمله اقدامات این مراکز است.

کانون های تخصصی بانوان می تواند در این مسیر نقش مهمی را ایفا کرده و بر گسترش فرهنگ های اسلامی تاثیر بگذارد.

کد خبر 1759357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha